Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back
COVID-19
Response
  • Home Delivery
  • Service Pickup & Delivery
  • No Contact Transactions
  • Virtual Appointments
  • Home Test Drives
  • Vehicle Sanitization

Camelback Hyundai Kia

Phoenix, AZ

4.7
702 Lifetime Reviews Review Dealership
As an essential business we are open for your sales and service needs. Customer safety and great customer service are our top priorities. Shop online 24/7 with the Camelback Difference..a better way to buy a vehicle. Here at Camelback Hyundai / Kia, our mission is to provide our new family members with a Truly Exceptional experience! With an extensive inventory of New and Pre-Owned vehicles, award winning service departments, and many flexible financing options; we proudly help the whole Valley find their perfect car! Out team members work diligently to provide our valued customers with a seamless, enjoyable experience for everyone who visits one of our beautiful stores. We want customers for life!

1500 E Camelback Rd

Phoenix, AZ

85014

Directions

Filter Reviews By Type

Showing 702 reviews

October 28, 2020

"I went in to have service done on my Hyundai and started..."

- Dave S.

I went in to have service done on my Hyundai and started walking around the showroom. Amir came up to me and ask how I was doing. He casually started up a conversation and I let him know had a car in for service. He was able to convince me to take a look at newer models and actually kept the price low. I can honestly say that I have not had such a good experience in buying a new car EVER. It was painless and I was glad I walked into the showroom. The Service department as well - Leo was amazing- Thank you. My finance man- walked slowly through the process- I was able to ask plenty of questions - all with answers. The best part- I did not see the Sales Manager ever- did not bother me one time-

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Amir Kowkabi, Leo ( in Service) Erick Olivas
Oct 29, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

Our reputation is one of our top priorities. Your positive review is what we are always striving for!

October 10, 2020

"Bait and Switch on financing and poor customer care.I..."

- Owner

Bait and Switch on financing and poor customer care. I had a written deal with a nice salesman Ryan to purchase a new telluride at 1.9% but I had to wait months until it came in, which was fine, but when it arrived the manager told me he would only sell it at 3.9%. When I tried to explain our agreement he threatened to sell the car to someone else. These are HOT cars so he used that to strong arm me. I will just pay off the car, but completely unethical behavior. I tried to work with the dealership directly to resolve this so I didn’t have to write a bad review, but after more than 5 contacts (phone and email) with the guy in charge of handling customer issues, I got nowhere. He kept promising to have the finance director call me but never happened :(. I’m very happy with the car, but I definitely would not do business again with this dealership. I have emails that back all of this up.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Oct 27, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

We apologize if you have had some confusion regarding financing. Our goal is to always deliver great customer service and communication. During our initial talks you were interested in the 1.9% APR. We shared with you that in order to get the best deal you would have to carry financing for at least 6 months and you agreed. When we contacted you that the vehicle arrived and needed to finalize details before shipping it to you in California, you stated you were interested in the additional $1,000 financing rebate thru Kia. As our team explained, that rebate was not available with the 1.9% APR rate, it was only available with the higher 2.75% APR rate. At that time you instructed our team that you wanted to move forward with the $1,000 rebate so we facilitated the switch for you. If you have any other questions or concerns our team can address, please don’t hesitate to reach out to Karl in our Customer Service Department at 602-249-1133.

September 30, 2020

"This is our fourth car we have purchased at Camelback..."

- Joni and Ralph

This is our fourth car we have purchased at Camelback Hyundai and I must say they’ve never let us down. We have been treated with great care by everyone we met. Thank you to Carlos B. who sold us our latest purchase (2020 Hyundai Tucson) and EricO. in Finance, who was very polite even though I may have seemed a little annoyed, but not at him. Also thanks to John in Service and Carl the Customer Experience Manager; From the moment we arrived, they treated us like family. Everyone was great at their jobs and speaking of great, I don’t want to forget to mention Rick Williams in Auto Service. Rick has been taking care of us with all the Hyundai’s we’ve owned and looking forward to his help with our new purchase. Thanks again for treating us like family. The Davey’s in Phoenix

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Other Employees : Eric Olivas in Finance and Rick Williams - Service Adviser
Oct 01, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

Thank you for your positive review!

August 29, 2020

"Crooked service department! They attempted to extort me..."

- AZ Entrepreneur

Crooked service department! They attempted to extort me by recommending unnecessary repairs for items well within manufacturer’s factory specifications. They also failed to repair / re-secure a loose fuel line covered by warranty that I asked them several times to remedy. I will never take my car there ever again. Thank you so much Adrian for trying to pull a fast one on me so I know never to put my trust in this dealership for anything!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Adrian
Sep 16, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

It is discouraging to hear that you had anything less than a stellar experience during a recent visit with us. We are unable to identify you by this screenname but we would like the opportunity to speak with you so we may address your concerns. Please contact Karl in our Customer Service Department at 602-249-1133.

Sep 17, 2020 -

AZ Entrepreneur responded

Your service department was asked five times to remedy a problem. The problem was a loose unclipped cable. If after five times your technicians can’t notice a simple loose unclipped cable that is obvious when the car is sitting on the ground why in God’s name would I ever ask such incompetent auto technicians to work on my vehicle and trust them to inspect the vehicle for safety issues. It is bad enough they over looked a obvious simple issue. The advisor made it worse by ignoring this loose cable and recommending unnecessary repairs for a car that was well within manufacturer’s specifications. The employees here failed themselves. I therefore will recognize the situation for what is and never return for service or for a car purchase. By the way my household purchases or leases a new car every year. This event has also brought into crystal clear focus that when you pay more for a Japanese car like Toyota, Lexus, and Mazda you are in my opinion getting a better made car than a Kia and hence getting more for the money. For me buying another Kia is no longer up for consideration. The experience at this dealership and their lack of detail has only helped to reinforce this conclusion.

August 29, 2020

"He's a greater sales man and also a great son. He bought..."

- ArelyRamirez

He's a greater sales man and also a great son. He bought me a 2019 Hyundai, Kona. And drove it and delivered it all the way to California in the beginning of March before Covid-19. And took a plane back home to AZ. I'm a very blessed mom!🥰

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Aug 31, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

We are so glad Carlos did something so wonderful for you! We have a great team, your son included!

July 28, 2020

"I went in for a routine service. And felt compelled to..."

- G D MURRAY SR

I went in for a routine service. And felt compelled to share my experience. This is regarding Service Advisor Leonel Moreno! This young man is a credit to your organization. He made me feel special, comfortable and valued. I will drive the extra miles for service. Thank you Leonel Moreno. Job well done!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Leonel Moreno
Jul 29, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

Thank you for your positive review!

July 23, 2020

"Hands down one of the most genuine and hardworking sales..."

- Jerry Trevino

Hands down one of the most genuine and hardworking sales person I’ve ever came across. She helped me so much on getting my dream car and I love it so much. Not only that she broke down everything and made it so easy and fast. Much appreciated it!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jul 24, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

Our reputation is one of our top priorities. Your positive review is what we are always striving for!

July 18, 2020

"Great Experience at Camelback Hyundai Kia"

- GeorgeFrazier

I was very impressed with the sales team at Camelback Hyundai Kia. My initial contact was with Sawyer Liao and once I got to the dealership, Carlos Beauchamp took us for a test ride and answered our questions specific to the vehicle. Unfortunately, my wife fell in love with the 2020 Aqua Blue Hyundai Tucson Ultimate and at the time, there were none to be found in the entire state of AZ. Fortunately, Sawyer was able to locate one in El Centro, CA and Carlos went out to get it. All of our pricing discussions were handled very professionally with Sawyer via email and there were NO SURPRISES, which was great. I got firm quotes from three other Hyundai dealerships for the same vehicle and Camelback Hyundai's pricing was the best by at least $1,000. The price Sawyer offered was the price I paid out the door. After the car was located and brought back to Phoenix, Carlos handled the initial paperwork before handing us over to Kasseem Swaidan in finance. Again, no surprises or heavy handed up selling in finance and I was in and out of Kass's office in approximately 30 minutes. When I did my walk around the vehicle with Carlos, I did notice two small areas on the driver door when some imperfection had gotten in the paint. Carlos immediately got the rest of the Camelback Hyundai Kia team involved and I was assured this matter would be taken care of to my full satisfaction. A week later, Carl in Customer Relations contacted me and put me in touch with John Anderson in Service. I made an appointment to drop off the car on a Saturday and they kept it under cover and secure until the body shop could pick it up the following Monday morning. It was ready the following Friday and when I picked it up, the paint work was impeccable and the color matched perfectly. In my mind, you never know just how good a business is until you have a problem and see how they handle it, and Camelback Hyundai Kiademonstrated to me just how good an organization they are from top to bottom. I could not be happier with the overall buying and service experience I had at Camelback Hyundai Kiaand would highly recommend them to anyone in the market for a Hyundai or Kia.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Other Employees : Sawyer Liao, Kasseem Swaidan, John Anderson
Jul 20, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

Every day we strive to be excellent - reviews like yours are always the goal. Thank you for taking the time out of your busy day to recognize us.

July 10, 2020

"WARNING: DO NOT BUY HERE! THE STAFF ARE SHADY AND THE OWNER "

- bb

We recently bought a Kia Telluride from Camelbak Kia after extensive research on the model. As a previous Kia owner, we expected a great sales experience. Unfortunately, it was not even close. In our negotiations, we said we were open to whatever method of payment (cash, loan, etc.) that would give us the best price and help the dealership in their metrics. When we reached an agreeable number, we test drove the car and decided to purchase as long as the dealership repaired a tear in one seat. This is when things went downhill. While going over the paperwork with the sales person, we suddenly learned the price required a loan with a nearly 6% interest rate. At no point in our previous negotiations were any stipulations mentioned. We asked for the finance manager. This is when things got ugly. Robert, the finance manager, came in and immediately started arguing with us. He insisted certain stipulations were always included, but it wasn't necessary for him to explain it to the sales person. He also argued that we should take that rate because we were "just going to pay it off right away anyway." He gloated that most people do not come into the dealership as educated as we were about financing. We continued to negotiate, but at one point, Robert threw his hands up and told us we "could just leave." We probably SHOULD have except that we had spent most of the day there with our 3yo and we needed a car because we had just been forced to repatriate from a foreign assignment due to my recent cancer diagnosis. Between COVID-19 and starting chemo, we didn't want to go to multiple dealerships. Finally we came to an agreement and went to sign papers with the finance associate who (although sweet) did not understand an amortization schedule. We agreed to finish the paperwork the next day so we could bring proof of insurance and residence--which she agreed could be an insurance card since we were temporarily staying with my mom. The next day, we arrived to finish the paperwork and pick up our car. The car, supposedly detailed and the seat repaired, was still dirty. The seat appeared to have been "repaired" with white out and was still torn. Plus, we found a cracked panel. They gave us an IOU for the repairs and promised to clean the car while we signed our paperwork. Returning to the finance associate's office, she accepted our proof of address. While going over the Truth in Lending, we asked about the first payment date to avoid interest accrual. She left to find out and Robert stormed in and rudely argued that we could not pay off the loan--even though he knew we were planning to do so-- before 4 months because Kia Camelbak would lose $1k. He again told us we could just leave. We asked that he not be allowed back into the room. A week later, we received a call from Kia Finance asking for our current address. We gave it to them and then received a call from Camelbak Kia saying we needed to provide proof of our old and new addresses. Suddenly the insurance card wasn't enough anymore. We said there wasn't anything we could do because we were staying with my mom while we sorted our our new living situation. Then Robert called back threatening to repossess our car. We said, send us the bill and we will pay the entire thing off right now. He said no, I'm sending a repo man and hung up. Finally, Robert's "boss" called and, surprise, had what she needed and "congrats on our new Kia!" We asked to speak with the owner, Mr. Esposito, to give us reassurance that nothing would happen to our car if we brought it back for repairs. He has not returned our multiple calls. Now, we are stuck--we need repairs owed to us but are afraid to bring our car to a place where the staff threatened us for no cause. A word to the wise--spend your hard-earned money elsewhere.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
June 15, 2020

"Started off by setting an appointment, and was unable to..."

- S.Juvera

Started off by setting an appointment, and was unable to attend due to family emergency. The sales manager Doug Gayagas was instrumental in communicating by text and sending best regards. I messaged the next day to see if I could get process started by digitally, and was able to get pre-approval completed with a lender before even setting foot into the car lot. EVERYONE was so friendly, and I was greeted with a smile from Carlos Beauchamp! By far, the BEST experience I have ever had purchasing a vehicle, and would highly recommend that you stop here before shopping anywhere else! Thank you for providing a terrific car buying experience!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Other Employees : Carlos Mawcinett
Jun 17, 2020 -

Camelback Hyundai Kia responded

Our reputation is one of our top priorities. Your positive review is what we are always striving for!

1
...
1 - 10 of 702 results