Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back
Start your review of Wyatt Chatburn.
Wyatt Chatburn
Wyatt  Chatburn at Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale
Refer Me
2.6

Wyatt Chatburn

Sales

Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale

3800 N 89th St
Scottsdale, AZ 85251

Contact Me
Call
Email

6 Reviews of Wyatt Chatburn

December 28, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"CONS:• Charged $1,295 for ridiculous useless SWAT..."

- Tab

CONS: • Charged $1,295 for ridiculous useless SWAT tracker. Say it can’t be removed (Lie), won’t sale car to you without it. Other RAM dealers say its unethical. Even Chapman finance said its a revenue stream & they shouldn’t do it. Used sales management, "Sign agreement or won’t sale you car". Is this appropriate from RAM franchisee? • Confusing communications; wrong names, wrong emails, etc. Sales Managers useless (No contact) communicating. • Told shipping charges $600; then $800. Had to request invoice many times. • Dealer did not pay off my trade, so far (10 days later) • (Distance purchase) Damage not disclosed; delay sending pictures • (Distance purchase) Detail so-so. Had to clean it myself...found lip balm, leather not wiped, headliner smudged. • Had to pay for 2x delivery: New vehicle to me & trade to them • They provided SiriusXM Guardian with wrong sale date. Would not correct with SiriusXM as of 10 days. 5 or 365 day trial left. • Below standard dealership one star. If not for Fidel’s step in help would be ‘Zero’ stars. PROS: • RAM is a great product. Buy from someone else • Good price for a 2020 CPO vehicle with 4800 miles • Fair price for trade • Delivered on time as stated • Delivered with full tank of gas

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Jan 13, 2021

Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale responded

Thank you for taking a few minutes to share your feedback. Although SWAT was disclosed to you beginning with the 1st proposal, it was an item you wanted us to negotiate off of and we were not willing to accept your offer. The decision was yours as to whether you wanted to proceed with the purchase or not. As for the detail and damage, we completely apologize. This should have been addressed prior to shipping. Our records indicate that payoff was made within 10 days of the deal date which is standard practice in the automotive industry. We will use your comments and feedback as a teaching tool and thank you for taking the time to share. Renate Steinbach General Sales Manager Chapman Dodge Chrysler Jeep 480-949-7600 x 1246

August 28, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"very unhappy with the way chapman does business. lies and..."

- rockjock1974

very unhappy with the way chapman does business. lies and deceit. they had their little mail in flyer with prizes clearly marked on them. i read the entire flyer and even called the dealer to confirm that the prize was real. when i arrived they informed me that the $1000 dollar prize i won was not how it worked. the salesman then told me that the flyer explained this. again i read the entire flyer and there was no such rule. the flyer gives you a chance o spin a slot machine on their computer for a prize. which is no doubt alway going to be a $50 service voucher. they wasted my time, they wasted my gas, but worst of all the deceived me with lies. if this is how they do business i will keep my business at Larry Miller Chrysler jeep

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Sep 14, 2020

Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale responded

This is an outside company that is hired by Chapman to do promotions that have been approved by the factory. The disclaimer does disclose everything. We apologize for any inconvenience or frustration this caused. We do not want you to have this perception of our dealership and we are more than willing to send you a gas card. Please reach out to me directly if you would like to take me up on this offer. Renate Steinbach General Sales Manager Chapman Dodge Chrysler Jeep 480-949-7600 x 1246

June 09, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"Purchased Used Yukon XL"

- Gary

Although they are not a GM dealership, my buying experience with Chapman was very good. Their 140 point inspection of the vehicle identified several issues that I would not have found and they addressed them for me. These include replacing a tire, the dashboard, entertainment unit and a piece of molding on the roof. Kallyn was a pleasure to work with, her follow up was always timely and Wyatt and Anthony came through with the promised repairs. Thank you Gary

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Kallyn Barkey, Anthony Bridschge

Jun 11, 2020

Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale responded

Thanks for leaving us such a wonderful review. We are glad that you loved our services, our dedicated staff will be pleased to learn of your high praise. We look forward to delivering the same experience on your next visit. - Your Friends at Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale

September 13, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Terrible experience, just don't even walk in"

- Ego2030

It's crazy the hurdles I went through. In the end still got the short end of the deal. Car has a bad quality painted Panel of some body work not reported on the car fax. I don't know if the panel had dings or what was the extent of the repair. What sucks is that One side of my car is metallic one is not... I suspected it at first and asked Whyat (Customer Service Manager) about it but he said he didn't notice anything. It was night time so I believed it was just me. Now that I see the car in broad daylight, it was a disgusting paint job, no wonder I questioned it. The dealer even paid to the get wheels repaired which was great! But guess what! The same guys who came to fix the wheels asked me if I was aware that the rear panel was painted badly. Basically save yourself time and headaches, If you see the Chapman brand you best stay away.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Nick

Sep 17, 2019

Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale responded

Esteban, I have seen your review and understand your frustration; we did deliver on all of our promises by fixing the wheels and getting you an amazing deal on the vehicle. In circumstances like these where it is a used car, there are often times, small imperfections that we do not always notice caused because of the fact that it is a used car. If there is anything in the future, you need help with please feel free to reach out. Wyatt Chatburn Customer Relations Manager, KBB Buying Director Chapman Scottsdale AutoShow

March 01, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Chapman lacked attention to details"

- markvg

Final Addendum 3/7/19: Chapman via Wyatt Chatburn, Customer Relations Manager, did come through on their resolution plan. I have to give them consideration for the follow-up reach out, empathy in the follow-up and desire to resolve the experience I had with them. I appreciate that they worked to resolve the issues around the paperwork and process problems, but they nonetheless had several issues to resolve and none of those needed to happen in the first place. In light of the resolution efforts, I would allocate a half-star increase on the overall rating if that were possible; buying a car with a dealer should never require so much time and effort on follow-up to make things better. Original Comments ( as noted on 2/18/19): First off the "mandatory" add-ons to a used car (Paint and glass protection-~$700.00-what!?!!? and the Kahu locator/shut-down service -~$300.00-for the dealer to more easily repo the car) in total, costing around the $1,000.00 range are insanity. I paid cash so refused to pay for either of those. I did NOT catch the lousy glass etching charge of $229.00, so I got stuck with that useless charge; shame on me. Also, because paying cash, what do they do? run a credit check to be able to process a car loan should my check bounce; and then they send me a loan DECLINE letter loooong after my check clears (totally dinging my credit score that was at 816 at the time they ran the credit). All for their own protection,with no regard to consequences to their customers, or to the buying experience. Then, they did not realize until 25 days AFTER the purchase date (less than 2.5 weeks before paper plate expires), that the car required emission testing in order to get plates. Thankfully they called and did come to house and take car for the emission test. Then, 3 days before the paper plate is set to expire and with no sign of the permanent plate or title, received a call-back from dealer that plate and title was returned to them. It was titled to an OLD address of mine; TWO houses and 5 years ago! WHY they let this even happen is baffling. To assure the address information is updated correctly, I will get it updated/corrected this myself; I am tired of dealing with the consequences of Chapman's lack of attention. I cannot recommend the dealer - too many paperwork cleanup activities needed after purchase. 2/19/19 UPDATE: (day after posting initial comments on another site) I received the cut-and-paste response from Wyatt Chatburn, Customer Relations Manager at Chapman, on my post. I responded to him and if something during the course of my communications with him warrants a better review, or he goes above and beyond to somehow increase my customer experience there, I will update this post. In his notes to me, he seemed genuine in his response and proposed a resolution. 3/1/19 UPDATE: Wyatt Chatburn, Customer Relations Manager at Chapman, proposed a resolution on 2/19/19 via direct response to my e-mail to him; he was very prompt and appeared very invested in trying to make things better to improve my customer experience with Chapman. Unfortunately, it has been 1.5 weeks and I am still awaiting action on the proposal. In his correspondence to me, he stated he had permission from his GSM to proceed. Please note that I reached out to Wyatt Chatburn again yesterday, 2/28/19, seeking a response on the status of his proposal; unfortunately, I have received no response.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Blake, Nick, altho it seems mostly back office followup is most lacking from what I can tell

Mar 11, 2019

Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale responded

Thank you for your final response, I hope we can continually earn your business here at Chapman, let me know if there is anything else I can be of assistance with. Wyatt Chatburn

August 04, 2017

Dealership Rating
Employee Rating

"Lied to to sell a vehicle"

- duke3382

I purchased a vehicle on July 3rd at Chapman Dodge with the understanding that I will be receiving a lifetime warranty bumper to bumper on my vehicle three weeks later I get a letter in the mail from Mopar stating that I only have a four year 46000 mile warranty which is clearly not what I purchased and what I was sold come to find out they sold the vehicle to me with all the promises in the world just to get an extra vehicle out completely lied to and I would not recommend this dealership to anyone ever they are Crooks and Liars

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Leslie Horne

Aug 08, 2017

Chapman Dodge Chrysler Jeep Ram Scottsdale responded

Duke3382 - Thank you for bringing your concerns to our attention. We appreciate the opportunity to address your concerns and look forward to meeting with you on August 11th. -Jamie Palmisano | Customer Relations Director

1
1 - 6 of 6 results

Dealership Inventory (690 Vehicles)

new 2020 Chrysler 300 car, priced at $34,280

2020 Chrysler 300

$34,280

new 2020 Dodge Grand Caravan car, priced at $24,440

2020 Dodge Grand Caravan

$24,440

new 2020 Dodge Grand Caravan car, priced at $24,440

2020 Dodge Grand Caravan

$24,440

new 2020 Dodge Journey car, priced at $25,685

2020 Dodge Journey

$25,685

new 2020 Jeep Grand Cherokee car, priced at $32,485

2020 Jeep Grand Cherokee

$32,485

new 2020 Dodge Grand Caravan car, priced at $26,325

2020 Dodge Grand Caravan

$26,325