Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back

Brown-Daub Hyundai

Easton, PA

5.0
454 Lifetime Reviews Review Dealership

1650 Butler Street

Easton, PA

18042

Directions

454 Reviews of Brown-Daub Hyundai

Sort by Write a review
January 15, 2021

"Contacted 4 Hyundai dealerships in NJ and PA. By far..."

- gino

Contacted 4 Hyundai dealerships in NJ and PA. By far Brown-Daub in Easton provided me with an incredible offer. My salesman Luis Martiez was professional,knowledgeable, well informed and patient with my questions. My new Hyundai Venue has many features which ought to keep me safer on the road. Thanks Brown-Daub

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Luis Martinez
5.0
December 22, 2017

"First Brand New Car Purchase"

- stully2112

Just want to say Thank You to Nick Eckert again for truly being the best Saleman that I could’ve asked for. I went into Phillipsburg/Easton Hyundai with needing to just get a Car due to my Car dying on me and Nick went above and beyond to get me into the best Car that fit my needs. He made sure I stayed in my price range and walked me through every step of the process. I will be returning in the future

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Nick Eckert
5.0
December 13, 2017

"Best customer service "

- Mommaof2boys

Billy was awesome he made me feel right at home. I walked in and told him what i wanted, what i could afford and that I didn’t have much time. Billy got right to work getting me the best deal. He paid attention to all details. If you need a new car you should go see Billy

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
William Miesch
5.0
December 12, 2017

"Helped us out so much!"

- Joshua Buskirk

Luis, Arvind, and Jonathon did a great job with us! They helped us get into a brand new Hyundai Accent with almost no money down. We'll be back for the Elantra!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Luis Martinez
5.0
Jonathan Altman
5.0
Arvind Patel
5.0
November 25, 2017

"I will be back!"

- k.douglas22

Jon Altman and Dave were super professional, honest, and extremely helpful. Best car buying experience ever. They worked extremely hard to find a car that would be reliable AND in my price range. They helped me get out of a car that was a nightmare and into something I feel so safe in. I’m extremely happy with my purchase thanks to them!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jonathan Altman
5.0
David Goncalves
5.0
November 25, 2017

"Awesome Car Buying Experience!"

- mmokula

Buying a new car can be very stressful, but this time we worked with Nick Eckert at Phillipsburg-Easton Hyundail, and we have been converted. The entire process went smoothly. Nick was a joy to work with. Thank you!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Eric Watson
5.0
John Anderson
5.0
Nick Eckert
5.0
November 23, 2017

"BUYER BEWARE"

- patriciar

BUYERS BEWARE of Phillipsburg Easton Hyundai and Vinart Dealerships Several years ago, I purchased two used vehicles at the same time from Phillipsburg Easton Hyundai in Phillipsburg, New Jersey. One of those vehicles happened to be a 2005 Mercury Montego. At the time, I trusted the salesperson and believed that I was getting a good deal on the vehicles. The day after I drove my Montego home, I noticed that there was a problem with the dashboard electrical system. These are the problems that existed: All of the dash instruments and gauges would go out, I lost power to the vehicle, the rear lights would go on, reverse lights would turn on resulting in me being pulled over several times, stereo had really loud static, check engine, transmission and charging systems lights went on, all gauges would pin for several seconds, gauges would pin even after the vehicle was turned off resulting in me purchasing 3 brand new batteries for the vehicle, automatic door locks would become inoperable, power windows are inoperable, caught fire inside the driver’s side door with smoke coming from driver’s side mirror, airbag light turns on and off, at times the entire dashboard is dark and no speedometer. The list goes on and on. The next day, I contacted the dealership and tried to speak to the salesperson who sold me the vehicles, later to find out that she had been fired that same day. I spoke with the service department and had them look over the vehicle. They returned it to me telling me that the problem was taken care of. Two days later, the same problems existed and I contacted the dealership once again. I brought my car into the dealership and they ran a diagnostics test on the vehicle, telling me that nothing showed up on the diagnostics test but that they replaced some fuses and that I was good to go. Again, I returned home with my vehicle. It turns out that the problem was never repaired and I spent several more months dealing with the service manager in order to have my car looked at properly and repaired. Again…nothing. In fact, every time that I contacted the company, they acted as though they had never seen this problem before and had no idea of its existence. Every time I contacted them, they acted as though this was all new to them and that my call came as a surprise. Every time I contacted them, I needed to re-explain my entire situation to them. Again, a tactic to delay repairs to my vehicle on a pre-existing condition. Months turned into years and still the same problems existed with no answers from the dealership and several service managers later. This was an ongoing problem that I just learned to deal with over time until two weeks ago when my driver side door caught fire. This was the final straw! I contacted Phillipsburg Easton Hyundai explaining the issue once again and was told to take my vehicle to Koch 33 Ford in Easton, PA for a complete diagnostics test. When it was finally diagnosed, the service manager at the Ford dealership explained to me that it would need an Instrument Cluster costing over $600.00. When I asked why this problem wasn’t found by the Phillipsburg Hyundai dealership several times, he explained to me that the Hyundai dealership does not have the equipment to properly diagnose the problem. I was again told that they had not experienced problems like this before. Well, that’s a load of crap!! When I contacted Andy Wright, the owner of the Vinart Dealerships, I was contacted by Kevin Wagner, Service Director at the Vinart Dealerships. After playing phone tag for numerous days, I left a message requesting that they repair the electrical problem with my vehicle. I received one final message stating that the Vinart Dealerships will not take responsibility for the electrical problems and that I would need to cover the costs in order to repair the vehicle myself. In addition to this, I was approached by Bryan Hubert, Service Manager at Koch 33 Ford and was told that my vehicle would probably not last more than a year and that he would highly recommend getting out of the vehicle. I was told by him that he would highly suggest that I traded the vehicle in for another vehicle at the Vinart Dealership. WOW!! I couldn’t believe that on top of not repairing the electrical problems that existed from the day that I purchased the vehicle, that they also had the nerve to try to sell me a new car. Currently, I still owe $3,500.00 on the Mercury so why in the world would I purchase a new car. I was hoping that this vehicle would last me until it was at least payed off. It turns out that I am not the first person to experience these problems. Hundreds of other people just like myself have fallen victim to this same issue that affected thousands of Ford vehicles in 2005. The problem affected Ford Five Hundred, Freestyle and Mercury Montego vehicles built before 02/17/2006. A TBS bulletin was sent out by Ford on August 18, 2006 describing this problem as an (INTERMITTENT INSTRUMENT CLUSTER TSB 06-17-9 OPERATION—INCLUDING GAUGES SWEEP/RESET— MULTIPLE WARNING LIGHTS ILLUMINATED AND/OR REVERSE LIGHTS STAY ON—VEHICLES BUILT BEFORE 2/17/2006). It is impossible for the dealerships to have not known that this was a problem. In fact, Phillipsburg Easton Hyundai knew that this was the issue from the day it was sold to me several years ago and it could have been repaired while still under warrantee but I was pushed off so many times. I truly believe that this was a clever ploy by the Vinart Dealerships so that they did not have to take “responsibility” for my vehicle. In fact, I even purchased an extended warrantee on my vehicle which was worthless as well. Another issue that was interesting about my vehicle is that Phillipsburg Easton Hyundai and the Vinart Dealerships did not properly disclose information to me about the vehicle. The Carfax report that was shared with me when I purchased the vehicle did not show any accidents with the vehicle. Interestingly enough, when I took the bumper off of my vehicle to change the headlight on my car, I noticed that the entire front end had been refurbished and pieced together. Obviously due to a front end car accident that was NEVER disclosed to me when I purchased the vehicle in good faith. This being said, it is deplorable that Phillipsburg Easton Hyundai and the Vinart Dealerships does not stand behind their products. I saw this quote on a negative BBB report in response to an unhappy customer that stated, “We have been in business for over 30 years and we have a longstanding reputation for quality customer service. We take our reputation very seriously.” If this is truly the case, then why am I in this current situation? Why are you not providing the “quality customer service” that you claim to say you have? This posting should not come as a surprise to you as I contacted you stating that I would be taking my story and making it public if the problem was not resolved. I even contacted you several days before making this public, giving you an opportunity to resolve the issue, but I received no response from you. Before purchasing a new or used vehicle, I would highly recommend that the buyer beware. Phillipsburg Easton Hyundai and the entire Vinart Dealerships should be ashamed of themselves for not properly handling this serious safety issue for myself and my family. It is ashamed that a $600.00 repair to a vehicle needed to result to this. Below is a list of all of the Vinart Dealerships throughout the Lehigh Valley. Thank you for taking the time to read this very important letter. Hopefully it prevents other customers from being scammed in the future. Vinart Dealerships Phillipsburg Easton Hyundai – 164 State Route 173, Stewartsville, NJ 08886 Lehigh Valley Hyundai – 675 State Avenue, Emmaus, PA 18049 Lehigh Valley Acura – 333 State Avenue, Emmaus, PA 18049 Lehigh Valley Honda – 675 State Avenue, Emmaus, PA 18049 Vinart Collision Center – 3115 Berger Street, Allentown, PA 18103

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Salesperson was fired
Nov 24, 2017 -

Brown-Daub Hyundai responded

Richard We’re sorry to hear of your dissatisfaction. You purchased your 2005 Mercury Montego from us back in October of 2013 with approximately 58,000 miles on it. In July of this year, you brought your vehicle in complaining of an electrical problem. We were unable to properly diagnose the problem because it appears to be a proprietary electrical issue with the Mercury product. As a courtesy, we offered to get the vehicle diagnosed at Koch 33 Ford at our expense. We’ve even offered to assist financially with the prescribed repair, even though we are under no obligation to do so. Your car is 12 years old. It was eight years old when you purchased it. You have owned it for four years and you’ve put over 100,000 miles on it. It’s not under warranty. You produced a Ford Technical Service Bulletin that states that vehicles of this make, model and year “may exhibit instrument cluster concerns…” If you feel that this issue is something that should be covered by a manufacturer warranty, you would be well advised to pursue the matter with Ford Motor Company. However, if you read the TSB you sent us, it states the warranty status as “Eligible Under Provisions of New Vehicle Limited Warranty Coverage” so I doubt that your vehicle will qualify for warranty coverage, but you’d have to take it up with the Ford dealership. I’d also like to add that you do the majority of your vehicle service work with third party establishments. I know you are convinced that this issue is consistent with the TSB, but it’s entirely possible that the third party service centers could have compromised your electrical system in some way, shape or form. At this point, we stand behind our good will offer that was made by Kevin Wagner, our Service Director, to assist with the repair. Additionally, I’d like to address your assertion that we sold the vehicle to you knowing about prior accident history. We respectfully disagree with that claim as well. The Carfax had no accident indicator. With all due respect, you seem to have an expectation that we are responsible for anything and everything that goes wrong with your vehicle throughout the duration of your ownership. Unfortunately, we cannot do that, particularly with 12 year old vehicles that have over 160,000 miles on it that are not maintained at our service facility. We’ll stand behind our obligations with respect to any warranty terms that applied pursuant to the retail transaction. We’ll even help out, in good faith, even when we’re not obligated to do so, just as we’ve done here for you. We’re sorry that you feel the need to take to social media and other forums to disparage our company. As mentioned, we have been in business for over 30 years and we do take our reputation very seriously. In instances where we are at fault, we do take responsibility as well as corrective action when warranted. That’s why we have thousands of happy customers and an A+ rating with the BBB. We’re sorry to hear that our current offer is not good enough for you, but it still stands. We wish you the best of luck. Sincerely, Andrew Wright Vice President

November 08, 2017

"Mary Ann Faillace"

- angelofaillace

I am very happy with the service I received at Phillipsburg Easton Hyundai. I would recommend them to anyone looking for a car. Everyone is very friendly.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Eric Watson
Arvind Patel
David Goncalves
November 06, 2017

"Friendly and professional "

- Happy customer

The team provide a great experience. They were a big help and left feeling really good about my purchase. We could see they wanted to help, and not just sell me a car. Thanks S.Soto

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
William Miesch
5.0
Arvind Patel
5.0
October 29, 2017

"My 2nd car"

- shellynsage

Could not be any happier. Loved working with Luis he not only is very knowledgeable but very friendly and very helpful.This will not be my last visit.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Luis Martinez
5.0
1
...
1 - 10 of 454 results