Back

Ken Garff West Valley Ford

West Valley City, UT

4.3
398 Reviews
We are Ken Garff West Valley Ford. You might expect a car company’s top priority to be cars, but not at Ken Garff West Valley Ford. To us, people are number one (though cars are still a close second). That’s why our favorite three words are We Hear You. They say so much without us having to say much at all. When we listen to our customers and put their needs first, quality vehicle selection, fair prices, reliable service, and a welcoming environment are all a given.
Contact Dealership

4091 West 3500 S

West Valley City, UT

84120

Directions

By Type

Showing 398 reviews

August 07, 2022

I am very disappointed with my experience with Ken Garff Ford West Valley. They played fast and loose with car prices and other details of making the sale. The biggest issue though is their MANDATORY char More

by thomaskster
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Lilly
Aug 08, 2022 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hello Thomas, Thank you for your feedback. We strive to provide every customer that visits us with a 5-star experience, and we are sorry to see that we did not meet your expectations when you visited our location. Our team is reviewing your experience to look for opportunities to make things right and improve for next time. In the meantime, please feel free to reach out to us directly using the contact information below. Thank you. Chris Carmody, General Sales Manager chrisc@kengarff.com

Aug 08, 2022 -

thomaskster responded

Very disappointed again with this dealership. Chris Carmody called me to discuss my concerns, but he just hung up on me when I asked him to tell me the value of CarRX and what it would do for me. He did listen to my other concerns, though, around taking care with details and customer experience.

Aug 18, 2022 -

thomaskster responded

Update: With respect to CarRX, Ken Garff West Valley Ford made it right. I am grateful for their action on this.

July 28, 2022

I would strongly recommend avoiding this dealership! I thought in ordering a brand new truck it wouldn't matter too much what dealership I went through, and a friend (who has bought multiple new trucks More

by Becca
Customer Service
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Tucker
Jul 29, 2022 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hello Becca, Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a frustrating experience, and we appreciate that you brought this to our attention. Our team is reviewing the circumstances regarding your review. If you’d like to share more about this experience or reach our team directly, please reach out using the contact information listed below. Thank you! Brian King, General Manager brianki@kengarff.com

July 28, 2022

Extreme sketchy experience with this charged, completely standard stuff when a bank and a dealership are working together on behalf of a customer. Dealership was unable to provide that standard documentatio More

by Sketched out
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Chris, Diego
Jul 29, 2022 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hello, Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a frustrating experience, and we appreciate that you brought this to our attention. Our team is reviewing the circumstances regarding your review. If you’d like to share more about this experience or reach our team directly, please reach out using the contact information listed below. Thank you! Chris Carmody, General Sales Manager chrisc@kengarff.com

July 22, 2022

Read your sales contract. I bought a vehicle about 6 weeks ago. They offered some addons which we declined, so on and so forth. We signed the contract assuming it was as a More

by Lied to
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Steve
Jul 29, 2022 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hello, Thank you for your feedback. We strive to provide every customer that visits us with a 5-star experience, and we are sorry to see that we did not meet your expectations when you visited our location. Our team is reviewing your experience to look for opportunities to make things right and improve for next time. In the meantime, please feel free to reach out to us directly using the contact information below. Thank you. Chris Carmody, General Sales Manager chrisc@kengarff.com

May 11, 2022

Where do I start. How about after the deal is done and I drive 4 hours I am doing a walk thru and notice the front tire has a four inch gash in it that folds back abou More

by Brendon Hansen
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Rudy Backer
Jun 30, 2022 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hello Brendon, Thank you for your review. We are sorry to hear that you have had a frustrating experience, and we appreciate that you brought this to our attention. Our team is reviewing the circumstances regarding your review. If you’d like to share more about this experience or reach our team directly, please reach out using the contact information listed below. Thank you! Chad Nalder, Service Manager chadn@kengarff.com

March 23, 2022

BEWARE THE BAIT AND SWITCH! Said they just sold the car I arranged to buy. I traveled from Park City to West Valley. Rudy the salesperson did not let me know it miraculously sol More

by Disappointed
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Rudy Backer
Mar 23, 2022 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a frustrating experience, and we appreciate that you brought this to our attention. Our team is reviewing the circumstances regarding your review. If you’d like to share more about this experience or reach our team directly, please reach out using the contact information listed below. Thank you! General Manager Brian King brianki@kengarff.com

October 05, 2021

I was told by salesperson that by financing through Ford we would receive a $2,000 rebate on our purchase. Paperwork came through and there was not rebate. We asked and they told us that the final price a More

by CC
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Kourtney Hayes
Oct 06, 2021 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hello, We strive to provide every customer that visits us with a 5-star experience, and we are sorry to see that we did not meet your expectations when you visited our location. Our team is reviewing your experience to look for opportunities to make things right and improve for next time. In the meantime, please feel free to reach out to us directly using the contact information below. Thank you. General Manager Winston Bennion winstonb@kengarff.com

August 19, 2021

Service Department is a joke. Was told they take walk in’s for oil changes so I drive a half hour down to the dealership only to be told that they couldn’t get me in for two weeks. No communication and a More

by hdrockchiprepair
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Ben Lutz
Aug 20, 2021 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hello, Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a frustrating experience, and we appreciate that you brought this to our attention. Our team is reviewing the circumstances regarding your review. If you’d like to share more about this experience or reach our team directly, please reach out using the contact information listed below. Thank you! General Manager Winston Bennion winstonb@kengarff.com

June 03, 2021

Just filed a formal complaint with the State Motor Vehicle Enforcement Division. (https://mved.utah.gov/) TWO MONTHS OF being PATIENT and UNDERSTANDING, but NO MORE! . Not only did they NOT SERVICE th More

by CCarter
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Josh Archibald, Winston Bennion
Jun 03, 2021 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hi Logan, Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a frustrating experience, and we appreciate that you brought this to our attention. Our team is reviewing the circumstances regarding your review. If you’d like to share more about this experience or reach our team directly, please reach out using the contact information listed below. Thank you! General Manager Winston Bennion winstonb@kengarff.com

June 02, 2021

Terrible. For two months these people have been ignoring me and doing nothing to help me. I bought a vehicle with no emissions done that took two months to fix. Paper for my trade in were never summited to More

by Logan
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Chris in management
Jun 03, 2021 -

Ken Garff West Valley Ford responded

Hi Logan, Thank you for your review. We are sorry to hear that you had a frustrating experience, and we appreciate that you brought this to our attention. Our team is reviewing the circumstances regarding your review. If you’d like to share more about this experience or reach our team directly, please reach out using the contact information listed below. Thank you! General Manager Winston Bennion winstonb@kengarff.com

Jun 04, 2021 -

Logan responded

Hi Winston it's Logan. I would like to call you personally, because everytime I email no one answers in a timely fashion. This is my problem you say you hear me, but when I reach out you never follow through. I will email you for your phone number and a time that you will actually be available. Then we'll see if you are really going to help because it's been two months and so far I see no progress.