Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back

Magna Motors Mazda Volvo of Evansville

Evansville, IN

4.7
242 Lifetime Reviews Review Dealership

4500 Division St.

Evansville, IN

47715

Directions

242 Reviews of Magna Motors Mazda Volvo of Evansville

Sort by Write a review
August 13, 2020

"Magna Motors Service Department"

- Mr. Englert

On Wednesday 08/06/2020 my wife called Magna Motors Service Department around 12:06 pm because our 2016 Mazda CX-5 check engine light appeared. She had a 3 min phone conversation with the associate at the desk, can not recall their name, on if we took the vehicle to the 4500 E Division St. Evansville, IN 47715 location, we would not be charged with the diagnostics charge. The associate stated that we would NOT be charged for the diagnostics, and we scheduled an appointment for 08/12/2020 @8:00 am. We got a call around 11:00 am on 08/12/2020, stating they ran the diagnostics and found the issue. Which was, by their best guess, a rodent had gone up behind our gas tank and chewed a whole in the evap hose. Once we showed up at the Evansville location around 12:15 pm, we spoke with a Jason Hall about the issue, and he estimated the repair would cost $566.78. He presented us with our options but unfortunately it was not covered under warranty since it was caused by a rodent. We decided to possibly get other quotes and wanted to shop around. Once we told Mr. Hall about his he told us we owed $130.00 for the diagnostics, which we were told by the associate on the phone that we would NOT be charged. He stated this was standard and asked who we spoke too, my wife couldn't recall the name of the associate. Mr. Hall then spoke to his GM. Mr. Hall stated his GM said their was nothing they could do but take the $130.00 off of the $566.78 repair and labor since they couldn't confirm that anyone told us the diagnostic would NOT be charged. We were frustrated with is for obvious reasons, and Mr. Hall also stated they had phone records of every conversation, and couldn't hear anything about the associate stating it would be free of charge. Once he disclosed this information to us, we requested to hear the conversation because my wife was confident she was told it would be free of charge. Again, Mr. Hall went and spoke to his GM, once he returned he said their IT department was pulling the records and we could wait in the waiting room. At this point, my wife had to take my car back to work because she had a 1:00 pm meeting. I waited in the service waiting room for around 15 mins, then I was introduced to the GM. I can not recall his name, but he shook my hand and he stated again, there was nothing they could do. He then stated they couldn't really hear the conversation, just the duration of the phone call which was 3 mins long. He also mentioned he could assure me his associate did not state it would be free because diagnostics is standard and charged. I told him I was very frustrated and he just apologized and again, mentioned they could take off the charge if we went with them of the repair. I then told him, I will be taking my business else where and he walked away. I ended up and paid for the charge, since at this point there was nothing they could do for me and clearly they weren't going to refund the charge. It was obvious they lied about having phone records that they listened too because once we challenged that, they stated they couldn't hear the convo just the duration of the call. Once I paid, they were pulling up my Mazda and I asked Mr. Hall if they really had phone records or was that just something they said so we would pay. He ensured me they did, even through clearly they lied about it and we caught them. This is NOT AWAY to do business. To make it even worse, once I got back into our Mazda, there was trash in my cup holder, an empty Gatorade bottle that looked like it was lime. Then, when I got home and reviewed the statement they printed off, it stated we received a complimentary car wash. Which we clearly DID NOT, since there was still bird poop on our car and bug splatters on the front of the car. I then called Mr. Hall back, he was at lunch and he returned my call. I mentioned to him we did not receive our car wash, and he stated they were going to do it but I seemed to be in a hurry. Yes, I was but also frustrated from them lying to us about the phone records and leaving trash in our car. Please do not do business with this service department!!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Jason Hall
Other Employees : GM at that location but can not recall name
Aug 13, 2020 -

Magna Motors Mazda Volvo of Evansville responded

Mr Englert, We apologize you had a bad experience with us. Our diagnostic charge is standard procedure for any non-warranty covered issue. We apologize for miscommunication. We always hope all issues are covered under manufactures warranty however your vehicle fell outside that coverage. We also apologized for the Gatorade bottle left in your car by our technician. We have addressed this with him. We clean cars after service as a standard courtesy. You asked for your car back before we it was cleaned. If you would like to discuss any further please call Ted Foster at 812-479-3131.

Aug 13, 2020 -

Mr. Englert responded

Thank you for responding in a timely manner. Yes, I understand it wasn’t covered under warranty, the issues is we were lied to about the phone records and once we asked to hear them, was told “sorry we can’t actually hear the conversation, just the duration of the call” Thank you for addressing the trash in the vehicle! Yes, I was looking for my car after I paid the 130.00, but the associate could have mentioned to me “we usually give a complementary car wash, would you like that to be done before you leave” but no one communicated that to me. I was not aware of the car wash, but if it was standard, it should have been presented to me and not documented on the paperwork that it was completed! I am also contacting our cell phone provider to get the 3 minute conversation we had with the associate and will be in contact with the Evansville location as soon as we receive them. Thank you,

July 27, 2020

"Everything is done in a timely, professional manner...."

- JTR

Everything is done in a timely, professional manner. Linda Moore is always so very helpful. Magna Motors has certainly been a wonderful addition to the Evansville automotive community.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Linda Moore
5.0
May 15, 2020

"purchased a 2010 Jeep Wrangler from Magna Motors about a..."

- ashley

purchased a 2010 Jeep Wrangler from Magna Motors about a month ago. When I was getting it looked at by my independent mechanic, he says that the vehicle was damaged beyond repair and it was cost thousands of dollars to fix, the entire bottom of the Jeep was rusted. My fiancé contacted the sales manager, Jordan, who stated to my fiancé “that I must have came and bought this car by myself” and that “we should of have had a mechanic look at it before buying it. The service here is a joke and these people don’t care about safety whatsoever. Now I’m stuck with a vehicle I cannot drive and have no resolutions this far. Stay away from this place.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Ted Foster
1.0
Jordan Roe
1.0
March 11, 2020

"Great experience. Chase was excellent helping us from..."

- Heartland.equine

Great experience. Chase was excellent helping us from start to finish. We will definitely buy from here again. Love our new car and service received.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Chase
December 31, 2019

"Deceptive Lending/Financing Tactics - Use Caution"

- Andrew

I understand most negative reviews go overlooked, but in effort to help save you from the same trouble I have been/am still dealing with, I suggest you read the following: My wife initiated contact with CJ at Magna Motors on 12/26/2019. She spoke to CJ, and provided the amount of money she had on hand, advised that we have our own financing, showed him the approval/APR, and offered $15,000 for the Used 2017 Honda Civic EX Sedan, VIN: 19XFC2F71HE000156 Stock: M441A. CJ said they won't accept that, so she said "OK, 15,500" Instead of negotiating the price/offer as she went in there to do, George Waugh and Jordan Roe ignored the fact that I was not present, ran my full credit report which impacted us financially by them pulling 5-8 hard inquiries, which I believe is illegal and falls under the deceptive lending/sales practices which consumers are protected under the FTC. Instead of using the financing that my wife continued to show them on her phone with our reference number, they lied to her telling her that our lender must have told her wrong, and that HE had "THE ACTUAL APR" that they approved her for , and told my wife it was much higher than this other lender he was pushing her onto at nearly double the APR. Again, I was at work while this was going on and got several alerts from my credit monitoring of changes being made to my credit. My wife came to pick me up, and emotionally scarred after the unimaginable and completely unacceptable behavior of the staff at Magna Motors. I immediately contacted our lender and spoke to the manager of lending department and they confirmed that Magna Motors requested information from them, and that they provided them with our APPROVAL letter, not a Pre-Approval that Jordan Roe kept telling my wife. My lender confirmed that Magna Motors was provided this to them at 3:34pm CST on 12/26/2019. The document they supplied was an exact match to what was on my wife's phone that she continuously told CJ and Jordan Roe only to be told multiple times that she/her reference from her phone was inaccurate. I went to the dealership on 12/26/19 after I got off work and night and demanded that they show me where I agreed to this. They ran my credit at 3:34pm CST on 12/26/2019, but I did not even get off work until 4:30pm CST. Jordan Roe (Sales Manager), George Waugh(Finance Manager), and Jenny Jones(Director of operations) were all at the kiosk when I asked for this. Jordan Roe's response was "Fine, if you want to go with that lender, give me a copy of your paystub and utility bill" and completely ignored my request. I request the information again, and asked for an explanation. All three employees refused to give me the documentation I requested. I advised Jordan and George that I just got off the phone with my lender while en route to Magna Motors, and the Manager of the Lending department advised that Magna Motors was sent the approval letter with the APR/Terms that were a 100% match to the information that my wife had been trying to show CJ and Jordan Roe over and over. I confirmed our lender that it was sent to Magna Motors at 3:34PM. Our lender advised me on a recorded phone call that if the dealership gives me any pushback to call them back and they would be glad to speak to them. I advised Jordan Roe and George waugh of this, and took my phone out to begin my phone call, and Jordan Roe's response to that was to yell "If you don't want to buy a car here, you can just leave". Again, this was in the middle of the showroom floor. Jordan then shouted across the sales floor "Well you're credit scores are ### and ###" in the middle of the showroom/sales floor while there were other customers in the showroom. This violated both my wife and I's privacy and he exposed personal financial information to other customers in the building. I started my formal complaint by calling Magna Motors on 12/26/19, and followed up with formal e-mail Magna Motors and copied the owner of Magna Motors. They have still not explained in detail the events that occurred. They have not addressed the incident of my credit report and how that will be corrected. Their formal response in summary: "Jordan made "the mistake", "Humans make mistakes" , "you were inconvenienced, but not impacted financially", and "We'll take $500 off the car if you want to buy it". It was an insult for them to think I would be using my concern/complaint as a bargaining chip. I asked them one final time to provide me with the information requested and provided a deadline of 12/30/2019 at 5:00pm. Not only did I not get the information, Ted Foster sent me an e-mail saying the owner would be in the office on 12/31/19 and that I could come in and talk to them even after I all involved parties that any communication needs to be in writing due to the lies and severity of the situation. If you have had the same experience with this dealer, I would suggest you contact the FTC, BBB, Consumer Protection agencies, and post your review to help protect the rights of other people in our community. These sales practices are unacceptable.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Ted Foster
1.0
Clarence James
1.0
Jordan Roe
1.0
Jenny Jones
1.0
Other Employees : Mike Abdalla - Owner, Doug Holik - Corporate Manager, David Barker - Legal Counsel
November 06, 2019

"New Mazda 6"

- Wally

My wife and I have been customers of Magna Motors since they came to Evansville. We met Scott Tuttle and he is a great salesman. Always went out of his way to make you feel important and to explain everything on the Mazda’s that we have bought from him.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Ted Foster
5.0
Scott Tuttle
5.0
Linda Moore
5.0
September 09, 2019

"Sold Car from under me after running credit, etc"

- HJEVV

They sold car out from under me after running my credit and signing paperwork with intent to buy. Went in on Saturday, drove car, applied and signed letter of intent to buy. Had to get 10-Day payoff letter from my car. Called Monday after getting all info and they’d sold it. Very poor business and very sketchy! Do business elsewhere if you’re wise.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Scott Tuttle
1.0
June 15, 2019

"See Dean Nunnelly at Magna Motors "

- Suggs13

Magna motors is very welcoming, especially Dean Nunnelly. He helped us find the perfect vehicle for our family with everything we wanted. Best deals in town, we’ll definitely be going back for our next vehicle!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Dean Nunnelly
June 05, 2019

"Bad car"

- Imdvs

Going through a major issue right now with these people. I was told to come in today with a solution but that was not true. So I took off work for nothing and lost more money. Hopefully they will understand and will help fix this sad situation

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Not sure
June 05, 2019

"Very Friendly and Helpful Staff, Travis plus Beautiful Cars"

- Megan King

Magna Motors is so welcoming! I have been on the car hunt for months now and finally found my Mazda CX-5 with Travis' help. This is my first time buying a car, so I had lots of questions and requests which Travis was happy to help with. The team at Magna Motors wants to help you find the perfect fit for you and your budget. Would certainly encourage anyone searching for a car to Magna Motors!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Travis Hurt
1
...
1 - 10 of 242 results