Jeff Schmidt
Jeff Schmidt at Walser Buick GMC Bloomington

Jeff Schmidt

General Manager

Walser Buick GMC Bloomington

4601 American Blvd. West
Bloomington, MN 55437

4.4
832 Reviews
4.4

832 Reviews

Write a Review

Dealership Experience

3 yrs, 4 mos

832 Reviews of Jeff Schmidt

October 21, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Thomas and Reid were amazing and they made this process easy and fun. Cannot thank them enough More

by robcarwe013
Sales Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes
Oct 21, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

Hi Rob, thank you for taking the time to share such thoughtful feedback. We’re incredibly happy to hear that Thomas and Reid made the process smooth and easy for you. Clear communication and professionalism are core values for us, so your words truly matter. We look forward to assisting you again in the future!

October 19, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

My experience with Brett and Walser Buick GNC was excellent as always as I am a returning customer to the Walser company for about the 20th time. The experience is always low pressure and we end wit More

by MSELL2K
Sales Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes
Oct 19, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

We are thrilled to hear that Brett provided you with a wonderful car-buying experience. Thank you for sharing this with us and leaving us such a complimentary review! Your continued trust truly means everything to us. Repeat customers like you motivate us to maintain high standards every single time. Thank you for being part of our journey.

October 14, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Diagnostic and repair fees are excessive. Communication on my visit didn't exist and nothing Hut attitude from service dept when I called in to inquire/no follow up More

by wels0068
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No
Oct 16, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

We're sorry to hear about your experience and understand your frustration, particularly regarding the the diagnostic charges and the lack of updates during your service visit. Clear communication and respectful treatment are important to us, and we regret that your experience did not reflect those expectations. Please call our Service Manager Brandon at 952-256-2052 so we can speak with you directly, review what happened, and work toward addressing your concerns.

October 11, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Great buying experience, very helpful in choosing vehicles, sales staff always very helpful. Nate was very friendly. More

by tylerbgmn
Sales Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Peter Limpert , Nate

Oct 11, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

Your note about our sales team’s friendliness and support during the purchase of your new GMC Sierra 1500 is greatly appreciated. We’re here for any questions or service needs as you enjoy your Sierra. Walser Buick GMC Bloomington Team

October 08, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Buick needs to help us underder stand the new instrument panels. A need for a complete car manual, "must". PLEASE ADVISE A/S/A/P. More

by LJKBURAU
Sales Price Transparency
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Markeya Burkepile

Oct 09, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

Thanks for sharing about your experience with Walser Buick GMC Bloomington. We appreciate your business and hope to see you again soon! Walser Buick GMC Bloomington Team

October 02, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Didn’t get any responses to my emails or calls. I had reach out to the VP of MN operations before someone finally got back to me Brought my truck in for 2 small service items and had to bring it More

by nickfider
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Solange

Oct 05, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

Thank you for your review. We're sorry your visit didn't go as planned, and we'd like to address these issues with our team. If it's possible to discuss your visit in more detail, please send us a message. We strive to make sure that all of our customers leave happy, and it's disappointing to learn that we missed the mark here. Walser Buick GMC Bloomington Team

September 30, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Service advisors, listening to concerns and addressed issues with the vehicle. Would definitely recommend their service department More

by erikdhasselquist
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes
Sep 30, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

We’re glad our service advisors could listen to your concerns and address the issues on your GMC Yukon XL. Hearing you’d recommend our service department means a lot to our team. Walser Buick GMC Bloomington Team

September 23, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

The team was very thorough. They spent the time answering questions and they were very knowledgeable. This is the second vehicle we’ve bought there and not our last. Thomas a More

by chris.duppler
Sales Price Transparency
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes
Sep 24, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

Our team enjoyed guiding you through the purchase of your new GMC Acadia. Hearing that you found us thorough, helpful, and knowledgeable means a lot to us. Jeff was happy he could keep you company and answer your questions, and we appreciate your continued loyalty. Walser Buick GMC Bloomington Team

September 22, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I have now purchased 2 vehicles from Walser and overall the experience was positive. This most recent purchase the salesman was great. The vehicle is great. I just have an issue with the trade in offer. I More

by janerick126
Sales Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Tommy Kitske

Sep 22, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

Thank you for taking the time to write this review and let us know how we are doing. Our customers are our top priority and your feedback is greatly appreciated! All of us at Walser Buick GMC Bloomington are glad to have you as a customer. Walser Buick GMC Bloomington Team

September 18, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I enjoyed working with this dealership and their prompt responses when I asked questions. Sales person was great! More

by tammy42
Sales Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes
Sep 18, 2026

Walser Buick GMC Bloomington responded

Your new GMC is in great hands. We’re glad our sales team could respond promptly to your questions and make your purchase experience enjoyable. Walser Buick GMC Bloomington Team

1
...

Dealership Inventory (402 Vehicles)

used 2026 Cadillac Escalade car, priced at $111,347
2026 Cadillac Escalade
used
Black Raven exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2025 Jeep Grand Cherokee L car, priced at $39,347
2025 Jeep Grand Cherokee L
used
Diamond Black Crystal Pearlcoat exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2018 Chevrolet Silverado 3500 car, priced at $47,347
2018 Chevrolet Silverado 3500
used
Summit White exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2026 Jeep Cherokee car, priced at $36,347
2026 Jeep Cherokee
used
Bright White Clearcoat exterior
CVT
Four-wheel Drive
used 2021 Lincoln Navigator car, priced at $39,948
2021 Lincoln Navigator
used
Asher Gray exterior
Automatic
Four-wheel Drive
new 2026 Buick Envision car, priced at $46,347
2026 Buick Envision
new
Ebony Twilight Metallic exterior
Automatic
All-wheel Drive