Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Search
Back
Start your review of Pete Cotton.
Pete Cotton
Pete Cotton at Wissler Motors
4.7

Pete Cotton

Service Manager

Wissler Motors

1205 W Main Street
Mount Joy, PA 17552

Contact Me

Pete is a native of Lancaster County; I always had a love for all things automotive. I attended Lincoln Technical Institute in Philadelphia where I graduated with a diploma in Automotive Technology. From there I worked at a local Cadillac Dealership for 25 years before I got into the management side of automotive.

Dealership Experience

2 yrs, 4 mos

Industry Experience

32 yrs, 1 mo

Specialties & Trainings

General Motors Master Technician

Business Degree

Languages Spoken

English English

Text
Call
Email
Cancel

41 Reviews of Pete Cotton

November 07, 2019

Dealership Rating

"Well Done"

- jdorfler Verified Customer

Pleased with the service we received recently. Efficient, personable, and professional. They aim to please and keep their customers . Will return for future service needs.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: James Wilson

October 21, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Got everything done in a timely order."

- Randy Verified Customer

Needed insp/emis , oil chg on my truck. Prior to this I had brake work done to same vehicle but they left inside messy. Called they told me to come down and they would take care of it . Which they did with no problem. For my inconvenience I could have either an oil chg, or insp for free, that was a month before. When billed they had given me a free oil chg. They honored their word. Good Job

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Dan Fry, James Wilson

October 14, 2019

Dealership Rating

"Sloppy Job"

- adam.duryea Verified Customer

Usually get great service from the shop but this time they spilt all the oil from the oil change all over the car and decided not clean it up, which had resulted in oil stains on both our and our in-laws drive way. Brought it back and were told they cleaned it up, and the next day we had another oil stain on the drive way so had to bring it back in again. Not sure if there are new people in the shop but we have been coming for over 8 years and have never experienced any thing like this.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No

October 04, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"No Longer a Customer "

- Dan Dickson Verified Customer

This isn't just about any one visit. Every visit that I've had with Wissler Motor's Service Center always ends up with mistakes. The most recent was my inspection. They have a great deal if you purchase the car with the dealership, which we did; you get the inspection fee portion waived for the life of the vehicle as long as you have their Wissler tag in the front and sticker in the back (at the time of service, I was aware you needed the sticker on the back, not the front). Two years prior, the car was involved in an accident where the front bumper required replaced. Wissler's did the body work. Since then, we've had each visit covered under that special program, with the exception of this year - as we were lacking the tag in the front. I talked to Pete, the service manager, and unfortunately he would not budge with a refunding us that fee, despite the fact they were the ones who replaced my bumper and never replaced the tag on the front. There are no drill holes in my bumper for a license plate, yet Pete made me feel as if I was trying to game the system. I will not be returning to this service center as each of my visits always results in issues.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Oct 11, 2019

Wissler Motors responded

Dan, I’m not sure where to start with your concern. We talked on the phone where you dropped the “F-bomb” on me because you felt you should receive a discount but not follow the rules of our program. We have the program rules under the counter that we could hand you, or I could forward them via email to you…they state clearly you must maintain the front plate and rear logo on the vehicle. This is exactly the SAME explanation you had signed off on at delivery of your vehicle acknowledging the requirements. The ONLY exception is if someone has a “military branch” plate on the front in lieu of our plate. I did speak to Mr. Wissler about your concerns. Not only did he acknowledge the program and its requirements to receive the discounts, he was irked that an employee of a company, TCW, which they spend an enormous sum with their other two stores, would publicly ridicule Wissler Motors…just because he didn’t want to follow the policy to receive the benefits. As I stated on the phone to you, I would be happy to re-enroll you, as always, free of charge, so you can receive the benefits in the future. If you or anyone else have concerns regarding our program, I would be happy to speak to you/them regarding our program or this scenario. In all of my 35+ years of experience, I have not seen a better service program for customers and I’m thrilled to be working at Wisslers and for our customers and co-workers who are both the best around. Sincerely, Pete Cotton Service Manager 717-653-2091 x131

October 04, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Very Disappointing !!"

- dwise92294 Verified Customer

Had 2 brake calipers dragging, which was my diagnosis ask them to repair. They gave me an WAY Over priced estimate of $1100.. Then charged me over $100 for the estimate. It is so sad to see what use to be a good dealership going down hill fast!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Oct 11, 2019

Wissler Motors responded

Mr. Wise – I’m so sorry to hear that you had a bad experience. I’ve been around the industry for over 35 years and absolutely love it here and think the employees are great and have the best interest of the customers in mind when completing their work. Let me recap what I understand to have occurred with your concern. 1. A friend of yours completed brake work on your vehicle. 2. You had your vehicle towed to Wissler Motors to have us diagnose your brake problems. 3. We billed you one (1) hour of diagnosis time at $94. a. Our Manufacturer trained Jeep technician, who has been here for over 20 years, worked on your Jeep Grand Cherokee. b. Our technician spent 1.51 hours of actual time on your vehicle while only billing you for 1 hour. c. In this time frame, the technician disassembled the brake system and because you declined the work, put it back together. d. Our labor rate is at least $15 less per hour then other local dealerships. 4. Cause of your brake concern was ceased calipers. 5. Resolution: a. Left Front Brake Caliper b. Left Rear Brake Caliper c. Front Brake pads (due to wear caused by ceased calipers) - recommended d. Rear Brake pads (due to wear caused by ceased calipers) - recommended e. Brake system flush – recommended To completely resolve the concern, our recommendation was in the $1,100 range which included the diagnosis fee. The labor pricing is pulled directly from 3rd party software for your specific vehicle. All of our parts are also covered by a two (2) year warranty which includes labor cost. If you would have preferred that we complete the bare minimum and replaced the calipers only, we could have…we would not have recommended it for fear of future concerns, but would have completed any work as you see fit, as long as a safety concern did not exist. Mr. Wise, our diagnosing was accurate, and our pricing was correct and verified. I would be happy to discuss how you feel we should have handled your situation so that you are getting the appropriate value and our appreciation at current market rates. Sincerely, Pete Cotton Service Manager 717-653-2091 x131

September 16, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"great place"

- cabbycat.fry Verified Customer

good place to take your car for service. it's clean, and everybody is friendly. it was easy to make an appiontment with them also.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

September 16, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Fixed dash light and coil springs and map light. The men did"

- gc2460cc Verified Customer

The job the men did was good. I will passed to other people. The service was good. Very friendly . Thank you very much. Pete and James.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: James Wilson

September 12, 2019

Dealership Rating

"They are nice but do NOT know what they are doing"

- STARLEAGUEBASEBALL Verified Customer

My 2006 Jeep Commander said on the dash "service tire monitor system". I replaced all 5 tmps stems before I came. After replacing a part, they told me that the tpms were not oem and that is why they didn't work. My thought is "why did they replace the part if it would not fix it"? The 2nd issue was that the entire dash flickers with all kinds of lights going on and off. When I searched online, there were many causes but they swore it was the multi-function headlight switch. The issue happens off and on (not all the time). The dash still flickers. The service people were pleasant but I don't trust the mechanics and I won't be back ever again

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No

September 03, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Service Department Experience!"

- sk1205 Verified Customer

I can't begin to say enough about the service department! They were extremely pleasant and very accommodating when I had 4 new tires put on my car. Big thumbs up!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Tyler Ashley

August 14, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

"Pesky warning light."

- Mini driver Verified Customer

My new-to-me car had a low tire pressure light come on 2x in a month. Dan in the service department had a thorough check done to make certain the new tires were fine. I felt reassured- rather than rattled as I had been!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Yuri Sheaffer

1
...
1 - 10 of 41 results

Dealership Inventory (92 Vehicles)

Used 2018 Kia Forte car, priced at $13,700

2018 Kia Forte

$13,700

Used 2016 Ford Fiesta car, priced at $12,500

2016 Ford Fiesta

$12,500

Used 2015 Jeep Grand Cherokee car, priced at $23,900

2015 Jeep Grand Cherokee

$23,900

Used 2016 Jeep Wrangler car, priced at $27,500

2016 Jeep Wrangler

$27,500

Used 2016 Kia Sorento car, priced at $15,900

2016 Kia Sorento

$15,900

Used 2018 Jeep Compass car, priced at $20,500

2018 Jeep Compass

$20,500

Used 2017 Kia Sportage car, priced at $18,900

2017 Kia Sportage

$18,900

Used 2018 Ford Fiesta car, priced at $12,500

2018 Ford Fiesta

$12,500