Back

CDJR of Columbia

Columbia, MO

4.3
200 Reviews
Proudly Owned and Operated by McLarty Automotive Group - CDJR of Columbia proudly serves Columbia, Jefferson City, Moberly, and the entire Mid-Missouri region with new Chrysler, Dodge, Jeep, and Ram vehicles. Our pre-owned inventory spans every make and model, so you’re not limited when you’re ready to buy a used vehicle. Behind it all is McLarty Automotive Group, led by Mark McLarty, a fourth-generation dealer principal whose family’s roots in the automotive industry span more than a century. This heritage shapes how we treat every customer who walks through our doors, with honesty and respect for the investment you’re making. 500 Vandiver Drive spans more than 43,000 square feet on nearly five acres, with 29 service stalls to keep your sales and service experience fast and easy. The building was designed with sustainability in mind, including an on-site Level 3 EV charger for the growing number of electric vehicle owners in Mid-Missouri. Our service department features a state-of-the-art alignment rack and the capability to service heavy-duty vehicles up to 40,000 pounds, for individual and commercial customers alike. This investment reflects our strong partnership with Stellantis, the parent company of Chrysler, Dodge, Jeep, and Ram, and our long-term commitment to the Mid-Missouri market.
Contact Dealership

500 Vandiver Drive

Columbia, MO

65202

Directions

By Type

Showing 200 reviews

August 24, 2022

Worst experience ever dealing with a dealership. Lied to from the get go, took the car to bank, approved for entire amount, took it by a shop to get a look over and they found the oil filter housing More

by Angie Jo
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Aaron Veal salesman
August 17, 2021

We've purchased four cars from Machens, all with varying degrees of headache and success. Most recently, I purchased a 2021 Dodge Durango. I love the vehicle, and the purchase experience was flawless. I hig More

by rmey7
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Aaron Veal
Aug 18, 2021 -

CDJR of Columbia responded

Thank you so much for your continued loyalty to our dealership, it means so much to us! Enjoy your latest purchase :)

August 06, 2021

Scam Alert!!!Joe Machens Dealerships Try to force Gap Scam Alert!!! Joe Machens Dealerships Try to force Gap Insurance and warranty’s on buyers!! Don’t deal with Frank in Finance Department, he said “ More

by Kellyporch
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Frank In Finance
Aug 09, 2021 -

CDJR of Columbia responded

Hi Kelly, thank you for letting us know. I am working with management on this issue.

Aug 09, 2021 -

Kellyporch responded

Thank You for reaching out. I really wanted the car but could not afford all the extras Richard wanted to add to the financing.

Aug 10, 2021 -

CDJR of Columbia responded

Hi Kelly, what dealership were you at for this instance? I reached out to CDJR and Mazda, and neither of them has a Frank?

Aug 10, 2021 -

Kellyporch responded

The salesman was Hilario Delgado Rea and he used finance manager at KIA OF COLUMBIA. I wanted the ford escape 2016. But I needed the payment to be under $400 but it was over after Frank added gap insurance and warranty insurance. And he said the bank was making him add the stuff. I asked for the banks number and he wouldn't give it to me and then admitted he was the one that added it.

Aug 11, 2021 -

CDJR of Columbia responded

Thank you, Kelly. I will send this over to Kia of Columbia.

November 15, 2019

We have had nothing but trouble trying to get our 2018 Ram diagnosed and repaired at this dealership. Every issue has taken multiple visits to address and then the truck comes back to us with a new proble More

by RamCats07
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Not sure
Nov 18, 2019 -

CDJR of Columbia responded

I'm very sorry to hear about your experience with our Service Dept. We do not normally see reviews like this and we are concerned that this occurred. Due to Dealerrater's privacy policy we are not able to see the actual name of who wrote this review, so we can't look up your record here at the dealership to see what happened. Our General Manager, Brian Jacobson, requested that you email him with your name and contact number and he will look into this and get back to you. Again, our apologies, we hope you will give us the opportunity to see if we can get this resolved for you. Tom's email is: bjacobson@machens.com. Thank you.

July 25, 2019

Terrible Customer Service and Communication We purchased new Dodge Durango May 29th. It had a paint flaw on right panel. Was late when we purchased and service was closed. I was told to bring it More

by TT
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Other Employees : Mike in Service
Jul 26, 2019 -

CDJR of Columbia responded

I’m sorry to hear about your experience with our dealership. I am going to forward your comments to our management team for review and request that someone reach out to you. Again, our apologies.

March 29, 2019

Had some trouble. We purchased a van there. Great service at first but after that kinda fell apart. Asked salesman about second key said he get back to us still waitin More

by Thecodys
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Ej,jamie, , Mardini Dy
Apr 02, 2019 -

CDJR of Columbia responded

I’m sorry to hear about your experience with our Service Department. I am going to forward your review to our management team for review and request that someone reach out to you.

February 27, 2019

Better than most! I have purchased 6 new cars in 4 years...all from a Machens dealership. Machens Chrysler was the very best experience I have had. Darrel was a fill i More

by gheadsr
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Rich Whitler
4.0
This rating includes all reviews, with more weight given to recent reviews.
Other Employees : Brandon Jones, Darrell Simmons, Mardini Dy
Feb 28, 2019 -

CDJR of Columbia responded

Wow!! What a great review for our team. Thank you for the 5 Star review for Darrell, Mardini and BJ, they all are committed to making sure every one of our customers receives excellent care and service. From all of us - Thank You for being such a phenomenal customer! We really appreciate your business!

January 17, 2019

No real honesty THEY NEED A ADD A NEGATIVE FIVE -5 STAR BECAUSE FOR WHAT THESE PEOPLE DO THEY DESERVE IT! WE END UP GETTING A 2014 JEEP GRAND CHEROKEE, EVERYTHING More

by Jaymcmillan
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Joe Kelly
Jan 18, 2019 -

CDJR of Columbia responded

Hello Jay, I’m sorry that you had a negative experience with our team. I am going to forward your review to our management team for review and request that someone reach out to you.

January 08, 2019

Warning Over priced Warranty! Warning! Warning! If you buy a vehicle here do not get extended warranty or gap insurance. My nephew just brought a truck from this dealing and ende More

by SAD
Customer Service
Price
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Joe Kelly
Jan 13, 2019 -

CDJR of Columbia responded

I'm sorry that you and your nephew had a negative experience with our team.I will forward your comments to our General Manager for his review.

January 05, 2019

Nightmare customer service Went to Joe Machens for the sole purpose of buying a truck I had seen online. On 12/29/18 without a headache to be had and a smooth transaction from t More

by rovanne_d
Customer Service
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Ben Mendel, John (Sales Manager)
Jan 13, 2019 -

CDJR of Columbia responded

Hello Rovanne, I'm sorry that you had a negative experience with our team. I have forwarded your review to our General Manager and General Sales Manager for their review and request they reach out to you to discuss this further. Again, our apologies, our customers experience needs to be a positive one and we try our best to make this happens.

2
...