Luan Nuriu
Luan Nuriu at Audi Coral Springs

Luan Nuriu | Page 9

Service Director

Audi Coral Springs

5555 N State Rd 7
Coral Springs, FL 33073

Contact Me
4.9
103 Reviews

Luan Nuriu has been in the automotive industry for 36 years. Luan’s career began with Nissan in the early 80’s and under his direction Luan grew the service operation into the largest Nissan Service Department in the USA. After 11 years with Nissan Luan moved to a Honda/VW/Suzuki franchise where he became known as the industry leader in Customer Satisfaction. Then in the late 90’s Luan went “High Line” and became the Service Director at Mercedes Benz of Miami, one of the largest dealerships in South Florida. During his 8 years with Mercedes Benz Luan’s service department became known for performing the “Job Right the 1st Time”. Luan joined in Audi 2004, and since joining Audi Luan’s service operations have consistently performed in the “Top 10%” in the USA.

Dealership Experience

15 yrs, 7 mos

Employee Video

4.9

103 Reviews

Write a Review

103 Reviews of Luan Nuriu

November 02, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

STAY FAR AWAY FROM AUDI CORAL SPRINGS SERVICE First STAY FAR AWAY FROM AUDI CORAL SPRINGS SERVICE First Issue- I brought my vehicle here for service for an engine light on my dashboard that stated. More

by B
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Rodrigo Venegas

Nov 05, 2021

Audi Coral Springs responded

It is unfortunate that despite our best efforts we were unable to meet this client's expectations. On the "First Issue" one ignition coil had failed and the vehicle was covered by an extended warranty for this failed part. The client was provided with alternate transportation during this repair. Approximately 1-week later a 2nd ignition coil failed, this engine has 4 ignition coils and the extended warranty only allows replacement of the failed part and does NOT allow repair facilities to replace parts including coils that "might" fail at a later date. By now the extended warranty on the vehicle had expired. As a goodwill gesture Audi Coral Springs replaced the remaining 3 coils at no cost to the client and also provided alternate transportation during this repair. Approximately 2 weeks later the check engine light appeared on the vehicle, we determined that an aftermarket spark plug was causing a mis-fire (The vehicle had 65k miles on odometer). We quoted the client a discounted price for the replacement of the spark plugs which he authorized. On October 28, 2021 the client brought in his vehicle stating "I hear a noise from the front end of the car, possibly in the suspension". We agreed to waive our standard diagnostic charge of $289.00 + tax and dive into the diagnostics. We determined that the front drive axles were making noise and quoted the client a price to replace them, the vehicle now had 70,792 miles on the odometer. The client became upset and said "you guys repaired a noise from the front of the vehicle previously, I should not have to pay again". We checked the vehicle history and found that back when the vehicle has 64,051 miles and was still covered by the extended warranty company, we replaced upper guide link bushings due to the rubber bushing deteriorating which was causing a clunking noise over bumps. When we explained to this client that 6,735 miles had elapsed and we would not be responsible for new unrelated repairs he became "irate" and stated "I know how to get back at your company, I am good at writing complaints on social media. You will repair my vehicle at no cost to me or I will start posting negative reviews". Since we feel we were more than fair with this client in the past, we refused to be held hostage with threats of social media posts. To add insult to injury we had provided the client with a courtesy loaner car during this visit, he was onsite at our business, we told him his vehicle was ready to go and we needed our courtesy vehicle back for another client. He said "ok...I just need to go and put gas in your vehicle and I will be right back". Guess what? This client didn't return our courtesy loaner until late the following day after we threatened legal action. We believe we provided EXCELLENT service to this client and his negative posts are a result of him not seeing the reality of the situation.

Nov 09, 2021

B responded

Let’s touch base on a few things, you only replied on issue u think you can answer but let’s get down to the facts of the story line. I wasn't provided alternate transportation (Uber and Lyft is not alternate transportation). Your GM Brandon stated " it would have been easier for us to replace parts under warranty, but the Service director is a hard ... he not like other service director that would replace parts as they should, and I can’t just go over his head " Your service adviser Rodrigo knew about the issue and stated " I don't have any loaners only thing I have is enterprise and you have to pay for a deposit on the vehicle / no one has any loaners there a chip shortage I can call you when i have something ( which I decline am not paying for a deposit if AUDI failed to fix the issue the first time ) next time I was provide and AUDI Sliver car which I had to speak to Rodrigo about for 20 min because he stated that Audi sliver cars cost the dealership more money . I think it’s funny that you added a false narrative " customer stated -"I know how to get back at your company, I am good at writing complaints on social media. You will repair my vehicle at no cost to me or I will start posting negative reviews". Let’s talk about this You assume I have social media so you added that whole statement so Audi can have some leeway I don't even have social media!! Courtesy loaner- Yes you did provide me with a loaner it was an Q3 your adviser Rodrigo contact me 12.21pm (please pull up your call history) and advise me that Audi will not be covering the cost of the issue and my car is ready for pick up. I advise him i would be there to speak with him about this issue in about 5 min. Valet did not have my car ready for pick up after 12 min of me waiting for my car, (customer doesn't have all day to wait for Audi to get my car ready after AUDI CALLED AND SAID IT WAS READY. I also stated I will return the next day because Audi didn’t have my car ready as stated. So, another false story you NEVER threatened legal action which you couldn't of because as per you loaner agreement it states “I agree to promptly return the loaner vehicle after receiving notice of service completion. Late fees of $99.00 per day will apply after 24 hours from notification of vehicle completion" Vehicle was return within 24 hours it was return before noon the next day as per your agreement. Also, you never discuss the issue of you and your staff falsify Repair orders, o wait you can’t because it TRUE (There’s Documentation saved in your system with print out) Nor did you discuss the issue of Audi declining to work on my car because you clam AUDI USA wanted proof that the car belong to me and not the other person that was bringing it it. I guess you must be a part of a certain group! Did you also let your customer know that you stated after I left you a review you inform me that I was no longer allowed at your dealership because of my review!!!! This just goes to show you once again that this dealership lies about everything and leave out key facts. Thank you AUDI for going above and beyond to provided the worst customer service experience .

September 04, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

My first review because it’s worth my time to let people know to Stay FAR away!!!!!!!! They will lie and pretend you need replacement parts, provide you with an insane invoice for parts and labor when NOTHI More

by Mary
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Steve Meyer , Rodrigo Venegas

Sep 07, 2021

Audi Coral Springs responded

We would like to respond with some facts that more clearly explain what transpired and lead to the client's complaint. The client brought in their Audi 2014 Q5 with 94,000 miles on the odometer in January 2021 with a concern of the a/c blower was not working. We determined the blower motor had failed due to age and the client authorized replacement of the needed part which we did. The client returned 6 months later on July 20, 2021 with the a/c blower again not working. Upon inspection our technician determined the cowl area was full of leaves that had accumulated causing a blockage of the water drains. Because the drains were blocked by leaves rainwater entered into the fan blower motor area causing the blower motor to fail. We provided pictures and video to the client to support our findings. The client argued that the leaves "must have been there in January" and tried to blame the dealership for her failure to keep leaves from accumulating in the cowl area which caused this failure. We offered to work with the client on the repair costs as a goodwill gesture, but the client refused our assistance and instead continue to rant about leaves that she believed were there in January saying "the leaves could not have accumulated from January to July" which we know to be inaccurate. This appears to be a client that failed to keep her vehicle clean and is blaming others for this failure. We have provided video evidence to support our diagnosis and stand by our findings.

Sep 04, 2021

Mary responded

Also.. as requested before please remove my email and address from all communications. I will never do business with this place again.

Sep 07, 2021

Mary responded

Lies- shame on you Audi Coral Springs, Shame on you. My car has been parked in my garage from first repair, how does the AC blower get damaged in 6 months when a car is parked in a garage. Dealership Did NOT offer to work with me, dealership continued to rant about leaves in my car. I simply called BS because those leaves had to be there from January or longer, my car has been parked in my garage during pandemic as it’s not my Only vehicle and I used the Q5 for school transportation . So again Audi Coral Springs, own your lies. You returned my car and the AC was blowing perfectly fine 🤔 .. Again, I took it to another Audi dealership to inspect and get a second opinion , Nothing was wrong, Simply own the fact you tried to squeeze a few thousand dollars off a client.. shame on you

April 30, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

2nd Audi at ACS. Great concierge level service. Anthony made the entire process so easy. All I had to do was call, email my Commercial Credit App, and a few other typical documents and he took car More

by slncpa
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mike Rakowski, Steve Meyer, Bret Macy , Anthony Segreto, Rodrigo Venegas

May 01, 2020

Audi Coral Springs responded

We're glad to have you back at Audi Coral Springs! Hope you're staying safe and enjoying your new car!

February 17, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

First and foremost, they do not stand by their work. Had an issue with a 2015 A3 TDI, Sunroof switch failed. Went to the dealer for resolution, armed with my Fidelity Platinum extended warranty. First and More

by Ian G
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Giancarlo Lopez , Luana Cruz

Feb 18, 2020

Audi Coral Springs responded

We're sorry that, despite our best efforts, we are not able to meet your expectations. In this case, your vehicle is beyond the New Vehicle Warranty period, and the concerns you are having with your older Audi are no longer covered under the factory warranty. We have provided you with estimates for the needed repairs, and you have elected not to approve the repairs at this time.

Feb 18, 2020

Ian G responded

Your response is false. You were paid to fix something, and in the process you broke something else. You were paid by Fidelity to repair the sunroof switch and broke the console in the process, now you refuse to stand by your own work. New car warranty has zero to do with it. Stand by your work.

May 22, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

Seamless Been with ACC for over decade. Always classy & professional service & satisfaction, have & will continue to recommend & use for all Audi products & se More

by Lizardking75
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Anthony Segreto

May 23, 2019

Audi Coral Springs responded

Hey Lizardking (love the name)! Thank you for taking the time to write a review. We are always happy to see our efforts pay off! Your business is important to us and we will continue to maintain your trust by providing nothing less than excellent service every time you need us!

March 31, 2019

Dealership Rating
Employee Rating

James is the best! James was our salesperson and this is the second time we’ve had him help us. He is honest and kind. He will do all he can to sell you what is best for More

by JoshAndJenny
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: James Jordan, Al Urena

July 24, 2018

Dealership Rating
Employee Rating

They will destroy your paint in their courtesy washes I have been a customer with Audi Coral Springs for 5 years and even bought a car there in 2013 and was very pleased with the sales experience and the More

by jorte014
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Rodrigo Venegas

Jul 24, 2018

Audi Coral Springs responded

Good afternoon, Jorte014. Please be advised that we just received a copy of your review and that we are very concerned. Moreover, we would like to clarify that our car wash system does not operate in a circular motion and washes 60 - 70 cars daily with no complaints or “swirls”. We truly do apologize for your experience, but our system simply doesn’t operate like most other car washes. Thank you.

Jul 24, 2018

jorte014 responded

Thank you for the reply, however swirls are not only introduced by circular motions contrary to popular belief. I am extremely knowledgeable in car detailing and have been doing it for some time. Please read this article to better educate your staff about proper washing techniques: https://itsbetterwaxed.com/blogs/detailing-tips/84453124-what-causes-swirl-marks

May 13, 2018

Dealership Rating
Employee Rating

Don't Stand Behind Extended Warranty I bought a 2012 Audi A8L. I always liked the car. When the factory warranty was up they sold me an extended warranty to 106K miles. This was suppos More

by Zunitalks
Recommend Dealer
No

December 19, 2017

Dealership Rating
Employee Rating

Very Professional Anthony was professional, knowledgeable, helpful and willing to go the extra step. He made our buying experience very pleasurable and rewarding. I wou More

by kzaner
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Anthony Segreto

Dec 21, 2017

Audi Coral Springs responded

Thank you very much for such great review! At Audi Coral Springs, we work really hard to offer the best customer service, so we are happy to see that reflected on your recent visit. We will make sure that Anthony gets the recognition he deserves. Thank you for choosing Audi Coral Springs!

June 14, 2015

Dealership Rating

Fantastic Service!! There are really no words to describe how happy I am that I bought an Audi from Audi Coral Springs. The level of service is fantastic. I have a very c More

by Happy Audi Owner
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mike Rakowski, Brendan Smith

Dealership Inventory (425 Vehicles)

new 2027 Audi Q8 car, priced at $86,588
2027 Audi Q8
new
White exterior
Automatic
All-wheel Drive
used 2023 Audi Q5 car, priced at $33,306
2023 Audi Q5
used
Chronos Gray Metallic exterior
Automatic
All-wheel Drive
used 2023 Porsche 911 car, priced at $476,196
2023 Porsche 911
used
Silver exterior
Automatic
Rear-wheel Drive
new 2026 Audi A6 car, priced at $70,908
2026 Audi A6
new
White exterior
Automatic
All-wheel Drive
new 2027 Audi Q6 e-tron car, priced at $78,543
2027 Audi Q6 e-tron
new
Black exterior
Automatic
All-wheel Drive
used 2023 Audi Q7 car, priced at $35,885
2023 Audi Q7
used
Glacier White Metallic exterior
Automatic
All-wheel Drive