Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Search
Back
Write a review

East Coast Volkswagen

4.5

68 Lifetime Reviews

8756C Hwy 17 Bypass South, Myrtle Beach, South Carolina 29588 Directions
Sales: (843) 215-6500

Is this your dealership?

...and take advantage of all we have to offer with our Certified Dealership Program.

68 Reviews of East Coast Volkswagen

Sort by Write a review
February 15, 2019

"Great experience! "

- Shellz728

So far, I have bought two cars from Terry at East Coast! Awesome experience! They don’t waste any time and they get the job done the right way! Terry was wonderful and so was Chris! Highly recommend !

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Chris and Terry
February 13, 2019

"LouHoo"

- Louhoo, Cyndi62

Ed Turner is the best. I highly recommend him and east coast Volkswagen to anyone. My experience and expectations there was a 10. I will forever do business with Ed

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Ed Turner
February 12, 2019

"Pleasent. "

- Teena890

I visit East Coast Honda /VW on Saturday without nothing particular on my mind. A young guy walked up from behind asking if I needed assistance. Sage served me with the most pleasant services that I was very please with. He was very understandable and willing to help me at my convenient. For example when he was helping me, if I wasn't interest into something or disagreed, he didn't impose his value on me or try to sale me something just to make a sale. His reply was always along the line as if he understood and stayed on topic about me and my needs. Because of his pleasant attitude, I than was willing to go further more into details. I enjoyed my customer service with Sage. I wish Sage well in his future. "Keep up the great attitude!"

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Sage
February 02, 2019

"Ed Turner is the best salesman!"

- PaulnBrook81

My husband and I just bought a 2018 VW passat gt last night at east coast and we couldn't be happier. Ed was the best. He was helpful, professional and has a warm friendly personality. I highly recommend him and east coast Volkswagen to anyone. Our experience and expectations there was a 10. Thank you so much.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Ed turner
November 03, 2018

"Helping a potential customer. "

- Help needed

I changed a flat on the highway in front of service area. Drove to the service entrance because my donut tire was flat. Asked the service rep if I could get some air. Company policy is no, can not. Will never ever buy a car there. Will tell others also not to go there. Poor public service to a person that needed a little air. Had to have AAA tow my car to my service station.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Service manager.
Nov 06, 2018 -

East Coast Volkswagen responded

Hi There, As the General Manager, I like to make sure that we do our best to provide the best customer service possible. Please call me directly at (888) 319-2870 so that we can go over the details of you visit. My records show that we attempted to put air in your tire but there were punctures in your sidewall. Regardless, I would like to do what I can to assist. All the best, Brian Scully General Manager East Coast Volkswagen

March 08, 2018

"New 2018 Tiguan"

- Abigail Copeland

Jody Bowles helped me purchase my brand new 2018 Tiguan! Jody made the process as easy as possible, when I went in and signed the paperwork I did not have a lot of time. Jody had me in and out in the time frame I asked. A thank you to Mark, Nathan, and Steve for working my deal. I do love my new Tiguan! Abby Copeland

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Mark, Nathan, and Steve
April 28, 2017

"TRY TO OVER CHARGE ME"

- Ian EROL

Today I bring my 2012 VW Passat to them to fix air injaction. DAVID bring me an some paper and show me and read me an day before agreement of Total: $172.52. I said correct and they made me sign for it I did. They start working on it "about 1 hr" than ALAN came with finished car paperwork to cashier and Total was over $300. I reject the price change and he said $172.52 was only labor not parts. I told him DAVID read me and ask me to sign for Total of $172.52.. He argue about it and immediately asked me if you like we can take the parts off. I got angry that time and said OK. ALAN took the car in the shop back and let them take the parts in 5 minutes... YES NO JOKE it took them 5 minutes to take parts and put my old parts back. "WHICH I HOPE THEY DID" ... I asked all the paper works and my signed paper copy and ask him his manager to complain about him.. He said ok and next door was his manager KEITH... I told him everything but he was same just like them to talk to me... He didn't even say SORRY with heart. My appointment was 1 pm Thursday, I took my son from school early for this he lost a half day for this, than I drive 30 to them to get service and wait 1 hr for them to finish THEY WERE NOT CARE... Now I am back home but thinking if they mess it up any other thing in my car because they are angry? THAT I DON'T KNOW PS: DAVID and ALLAN when they talk to me they never look at my eyes... They never had a eye contact with me...

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
DAVID, ALLAN and their manager KEITH
Apr 28, 2017 -

East Coast Volkswagen responded

Hello Mr. Erol, I believe there was some unfortunate confusion here between our dealership and yourself. Hopefully this will clear things up but I would be more than happy to sit down with you in person to go over everything as well. You can contact myself directly at bscully@eastcoastcars.com. According to our records, on 4/26 you called our Parts Department regarding a secondary pressure sensor kit for your vehicle which we quoted at $147.26. We then show that you requested to be transferred to our service department for a quote on what the labor costs would be to install these parts. The quote we show you were provided was $172.50 for the installation at which point you set an appointment for 1:00pm 4/27 to have the parts installed. Upon your arrival, we presented you with a repair order (ro# 117550) for "labor to install $172.50" and asked you to sign so that we could proceed with the installation of the parts you had requested. This is a separate charge from the $147.26 for the secondary pressure sensor which would be on a separate invoice from our Parts Department. I believe this is where the confusion lies. After you expressed your concerns about the cost and confusion, we offered to remove the new parts you requested, install the old parts back on your vehicle, and return your car back to you in the condition you brought it to us at no cost to you which you agreed to. As I stated previously, I can understand where their may have been confusion between the cost to install your new parts versus the total cost for the service with labor and parts included. Should you have any further questions or concerns, again, please do not hesitate to contact us. Kind Regards, Brian Scully - General Manager

Apr 28, 2017 -

Ian EROL responded

Mr. Brian Scully, First of all thank you for your respond. About the misunderstanding; NO.... You are also telling me what they try to dictate me I MISUNDERSTAND IT... NO I DID NOT... Before I called your location I got the price from where I bought the car which was PART and LABOR TOTAL: $201.72 with TAX. We need to shop around because people do charge overly some places LIKE YOUR LOCATION... Than I called your location. I was very clear to ask on the phone and very clear before I let them start on the car... Maybe they thought they can get a way with it by dictating me because English possibly my second language and I am look a like East European or Mexican for them... And Today I did let them fix the car for $111.09 for parts + $10.87 Shop Supplies + $70 Labor and $9.76 TAX TOTAL of $201.72 I have the invoice which I am going to email you to see it yourself. Your price was for same service over $300 include $172.52 LABOR you are saying... NOW, Let's talk about your respond sir. This is not the way to respond because you should criticize your service a little... By taking the parts out and let customer go it's not the way do business. NOW I AM WARNING YOUR NEXT CUSTOMERS FROM HERE; THEY MIGHT TAKE THEIR PARTS OFF AFTER THEY INSTALL IT IN YOUR CAR BEWARE.... Is that a good message? NO IT IS NOT... FOR CUSTOMER SATISFACTION YOUR SERVICE DEPARTMENT SHOULD TAKE THE RESPONSIBILITY INSTEAD OF BLAMING CUSTOMER BRAIN. Regards, Ian

November 10, 2016

"New 2017 Passat lease"

- Brian M.

I visited East Coast VW to get a Passat R line and could not have been more impressed with the sales associate, finance staff and of course the Passat! Jerod Stephens helped me select the right vehicle and leasing option that fit my needs. I will definitely be doing business here in the future!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jerod Stephens, Nathan Boteler
April 09, 2016

"Amanda Clinton done it again!"

- Greedgro

Amanda Clinton and the whole East Coast VW staff did it again. They put together a 2 for 1 deal for us that we could not refuse. Amanda sold us our 2nd VW Jetta today. Thanks Amanda ,Nathan & Dan for another job well done. If you want honest people to deal with East Coast VW is the place to go... Thanks, Patti & Jay

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Amanda Clinton, Nathan & Dan
April 02, 2016

"Amazing"

- Jenny

I went in to the dealership with an idea of what I was looking for and a price range and the staff was incredible. My salesman went over all my options, took me around and showed me all the different cars I asked for, and even some different styles with similar features. He was very thorough but talked to me like a friend vs a salesman which took away a lot of the angst of finding a new car. I traded in my car and left in the car of my dreams the very same day! If you're on the market for a new car, ask for Robert!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Robert E. Wilkins Jr
11 - 20 of 68 results