Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back

Joe Basil Chevrolet

Depew, NY

4.2
425 Reviews

5111 Transit Road

Depew, NY

14043

Directions

425 Reviews of Joe Basil Chevrolet

Sort by
May 13, 2021

"I went to just look for a used vehicle and the next thing..."

- mcamarre22

I went to just look for a used vehicle and the next thing I know I have one! The prices were great and the staff is very friendly and knowledgeable. Our salesman Dan, felt just like a friend - there was no pressure to purchase anything I am extremely happy and excited to have a nice vehicle Basil will be my dealership for life!!!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jess BasilCars
5.0
Jun 02, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

Congratulations on your new vehicle! Our goal is to make purchasing a vehicle quick, easy, and most of all fun! We are happy to hear that this was your experience with Dan. Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you.

April 19, 2021

"I had the truck towed in due to it not starting. The tow..."

- Jenni5392

I had the truck towed in due to it not starting. The tow truck driver damaged the vehicle. The technicians never mentioned the damage. It was very obvious when I went to pick up the truck. The entire parking brake cable was just dangling under the truck. The truck just ended up needing a battery. I was not allowed to pick the truck up and do it myself. I was given an ultimatum. I either would have to pay $150 for a diagnostic fee or have the dealer put the battery in and pay for the battery plus labor. The second option was the cheapest option but still cost me over $100 more than buying a battery at autozone. I purchased the vehicle at Joe Basil but it is a RAM. I was talked into an extended warranty by the sales person with the promise that Joe Basil would cover the cost of the deductible.m when serviced at their location. Everytime I try to make an appointment for service, they try to push me to take it to a Dodge dealership instead which would make it so I have to pay a deductible. When I bring it in for the warranty work, the technicians never can “duplicate” the issues and refuse to fix ongoing issues I have with my vehicle. It’s been a nightmare since I purchased the vehicle. I have yet to have a good experience with Joe Basil.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Tom
Apr 20, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

Hi Jenni, we are so sorry to hear about your experience and would like the opportunity to fix this, can you please email us at basilcares@joebasilchevrolet.com with details including your name and time of your visit? Or if you prefer, please call us at 716-683-6800 and ask to speak to a manager directly.

March 26, 2021

"We had an excellent experience working with John, Tom,..."

- jhentze43

We had an excellent experience working with John, Tom, and Justin at Basil Chevrolet. They put us in the vehicle we wanted in a fair and reasonable negotiation process and without high pressure tactics. We were especially pleased with Tom who treated us with the utmost respect. He was extremely patient with us, who as senior citizens needed extra education in learning technical features of the vehicles, and as we changed our minds several times. It is because of Tom that we came back to Basil instead of looking for the ‘perfect’ vehicle. We have never had a more pleasant experience dealing with any sales consultant. John & Sally

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
John, Tom, Justin
Mar 29, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

Congratulations on your new vehicle! Our goal is to make purchasing a new vehicle quick, easy, and most of all fun! We are happy to hear that this was your experience with Tom, John, and Justin! Please don't hesitate to reach out if there's anything additional we can do for you.

March 17, 2021

"Joe Basil Chevrolet is Clean, friendly, strives to get..."

- drogicd

Joe Basil Chevrolet is Clean, friendly, strives to get customers the best deal possible. I have purchased several vehicles from this dealership. Would highly recommend.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Andy - new car sales, James - finance
Mar 18, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

We are committed to ensure quality customer care by providing safe and clean facilities as well as friendly and professional service to our guests! Please come see us for any future needs!

March 10, 2021

"Have been dealing with joe basil chev for my last 4 cars..."

- sfox340

Have been dealing with joe basil chev for my last 4 cars and have never regretted it the one time I had an issue they resolved it to more then my expectations.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
tyler brodzik
Mar 11, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

Thank you for loyalty to us here at Joe Basil Chevrolet, Inc. We sincerely appreciate it, if you ever need anything don't hesitate to reach out!

March 01, 2021

"The best dealer around!!!My salesman Carl Barone did..."

- Kc

The best dealer around!!!My salesman Carl Barone did everything to get me the best deal he could I bought many cars from Basil Chevrolet will in the future

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Cassie Soucia
5.0
Lindsey Walters
5.0
Mar 02, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

We always strive to provide top quality service to every guest, and are pleased to hear that you enjoyed your experience here at Joe Basil Chevrolet.

February 25, 2021

"I love Basil Chevrolet Dealership you have the Best..."

- Susan.baker29

I love Basil Chevrolet Dealership you have the Best service are courteous clean close by I always recommend you to EVERYONE I kno Thank You

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Cassie Soucia
5.0
Lindsey Walters
5.0
Jess BasilCars
5.0
Feb 25, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

We are so happy to hear you had such a positive experience with us! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

February 23, 2021

"Bought a 2013 Equinox back in 2016. The car cost..."

- davidskalski

Bought a 2013 Equinox back in 2016. The car cost approximately $17,000. However, after they put you through the sweat shop of "add-ons you'll never use", the final bill came to over $23,000. Ok, that's on me, and never again. However, shortly after purchase, I found that the oil consumption recall was never performed! So, after a lot of expense to get the vehicle diagnosed, Basil said the 1 liter of oil per 1,000 miles didn't meet the criteria! The used car manager said, "you get the car you pay for!" Needless to say, another dealership did the recall without requiring expensive diagnostic tests and just recently I recouped some of my money back due to a settled class-action lawsuit brought against the manufacturer for, you guessed it, excessive oil consumption.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Cassie Soucia
1.0
Feb 24, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

Hi David, we received your google review as well, we are sorry you did not have a better experience years ago and we hope that we have improved in the years since you purchased. We have passed your review along to our team to see if there is something we can take from it that we may still need to work on.

February 20, 2021

"We have bought and leased many vehicles from this..."

- Flyguy

We have bought and leased many vehicles from this dealership. Excellent customer service. Very friendly staff. Very happy with our new 2021 Trailblazer. They made the process painless.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jacob Hurst, Rob Lucas, Robin Smircina
Feb 23, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

Hello, we are glad we could help! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

February 17, 2021

"I really appreciate Mr. John Kramer, he always..."

- ea9077223

I really appreciate Mr. John Kramer, he always accommodate me . The whole team has been Professional and personable!! I'm always going to this location, for my cars and my Family and friends. Thank You

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
John Kramer
Feb 17, 2021 -

Joe Basil Chevrolet responded

Hi there, we are very happy to have provided you with such a positive experience!

1
...
1 - 10 of 425 results