Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back
Start your review of Joe Pellegrini.
Joe Pellegrini
Joe Pellegrini at Colonial Chevrolet
Refer Me
5.0

Joe Pellegrini

Sales Professional

Colonial Chevrolet

171 Great Road
Acton, MA 01720

Contact Me

Joe has been representing the Chevrolet for over 14 years with Colonial Chevrolet of Acton. He has held the GM Mark of Excellence accolade for 8 years in a row. Joe grew up in Westminster, MA and was a graduate of Oakmont Regional High School, class of 1999. Joe is a currently resides in Lunengurg, MA. Joe is a proud father of two, an avid sports enthusiast, and a strong supporter of Diabetes Awareness.

Dealership Experience

14 yrs, 9 mos

Industry Experience

14 yrs, 9 mos

Specialties & Trainings

2017 Salesman of the Year

2018 Salesman of the Year

View more specialties & trainings

221 Reviews of Joe Pellegrini

April 13, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

"Joe Pellegrini is the most patience salesman that I have..."

- PATROCK224 Verified Customer

Joe Pellegrini is the most patience salesman that I have ever done business with. He helped me find my Mother In-law the right car for her. He continued to bring car after car up for my disabled Mother In-Law until she was able to decide which one she could feel comfortable in. Thank you for all your help and I will be back to see you to purchase another Chevy in future.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Michael Giguere

Apr 14, 2021

Colonial Chevrolet responded

Here at Colonial Chevrolet, customer satisfaction is our #1 priority. We always do our best to make sure our customers leave with the car they desire! We are glad to hear that Joe made this a pleasurable experience for you and your mother-in-law. We appreciate your review! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

April 12, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

"Acton Colonial Chevrolet installed my summer tires and..."

- MITCHELL-STEWART Verified Customer

Acton Colonial Chevrolet installed my summer tires and wheels for a great price. Process was quick and easy and everyone is super cool there. Thanks again.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Michael Stewart, Hank Maxner

Apr 12, 2021

Colonial Chevrolet responded

Mitchell, We are very happy to have provided you with such a positive service experience working with Joe, Hank and Michael! We sincerely value your business and look forward to your next visit. John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

April 03, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

"Joe Pellegrini at Colonial ordered me the truck I wanted..."

- krose4 Verified Customer

Joe Pellegrini at Colonial ordered me the truck I wanted at a great price with zero drama. While I hope to keep my future service department visits to a minimum, I am looking forward to a great relationship with them, as well.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Apr 04, 2021

Colonial Chevrolet responded

Thank you so much, Joe, for choosing Colonial Chevrolet! Congrats on your new truck, and let us know if we can be of any more assistance! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

March 19, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

"I have brought my Silverado in for service on a couple of..."

- gf2020 Verified Customer

I have brought my Silverado in for service on a couple of occasions and it has been a great experience. The check in process is very smooth and efficient and the service was completed in a reasonable time.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Mar 21, 2021

Colonial Chevrolet responded

It's great to hear that our service team were able to help you with your Silverado. Our goal is to make sure everyone who walks through the door leaves happy. Thanks again for choosing Colonial Chevrolet! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

January 26, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

"Joe Pellegrini was very helpful and understanding working..."

- ND

Joe Pellegrini was very helpful and understanding working with me as I am hard of hearing. Answered every question and more. He explained things in easy terms for me to understand. I feel I can trust and count on him for anything. I do plan on doing more sales/leases with him in the future. I will be recommending him and Colonial Chevrolet to other family members (my dad has been working with only him for years) and friends. I can not thank you enough for making the process so easy/fast and organized.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Jan 26, 2021

Colonial Chevrolet responded

Thank you! It has been a pleasure serving you. Quality customer service is always our number one priority, and we're happy to hear that Joe and the team met your expectations. Thank you again for choosing Colonial Chevrolet, we look forward to having you as one of our valued customers for many more years to come! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

January 20, 2021

Dealership Rating
Employee Rating

"Joe did an amazing job facilitating a difficult trade in..."

- b.amitrano44 Verified Customer

Joe did an amazing job facilitating a difficult trade in situation with a bank. He kept me, the customer, at the forefront and made sure to support all the way through the deal.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Michael Giguere

Jan 20, 2021

Colonial Chevrolet responded

We are very happy that Joe provided you with such a positive experience! We sincerely value your business and look forward to your next visit. We hope you enjoy your new purchase! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

December 29, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"Acton, MA is my number one Chevy dealer for my new Blazer..."

- MITCHELL-STEWART Verified Customer

Acton, MA is my number one Chevy dealer for my new Blazer as the staff is friendly and knowledgeable. Easy in, easy out, what more could you ask for! Truly the best place to bring your vehicle for service or purchase a new one. A+

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Michael Stewart, Hank Maxner , Bill F.

December 16, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"I worked with Joe Pelligrini to find a 2021 Suburban...."

- SS

I worked with Joe Pelligrini to find a 2021 Suburban. There aren't too many of them available yet in the exact spec I wanted, but he did a great job in locating a vehicle in a timely fashion, was always easy to work with, and in general did a great job.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Dec 16, 2020

Colonial Chevrolet responded

Thank you so much for taking the time to share your feedback with us. We are delighted to learn about your positive experience working with Joe. Congratulations on your new Suburban! If there is anything else we can do to assist you, please do not hesitate to let us know. We are always happy to help! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

December 10, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"I had a very POSITIVE car buying experience at Colonial..."

- dmd1420 Verified Customer

I had a very POSITIVE car buying experience at Colonial Chevrolet in Acton. I originally went to a scheduled appointment for a test drive at Boch Chevrolet in Norwood. Had a bad experience here! The car I wanted to test drive supposedly was sold prior to my arrival. Would’ve been nice to know that before driving there from Worcester. Waist of my time but was able to get a fair offer in writing from them for a similar vehicle (not the color I wanted) to the one I wanted to test drive. I called Colonial Chevrolet from the parking lot of Boch Chevy because I knew they had the car with the options & color I wanted. Spoke with Joe Pellegrini in the sales department & he confirmed they had the vehicle in stock (Boch lied to me & told me the car had been sold at Colonial!) and they would match any legitimate offer. Drove directly to Colonial Chevrolet, they matched the offer, I bought the car & picked it up the next day! No games, no back & forth with the manager making me wait....simple & straightforward. FYI, I’m a female who always feels anxious when going to a dealership to purchase a car due to the games the typical salesmen engage in. Not here! Would highly recommend Colonial Chevrolet & especially Joe Pellegrini!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Michael Sparks, Michael Giguere

Dec 11, 2020

Colonial Chevrolet responded

Thank you so much for your kind words, and for taking the time to leave us this wonderful feedback! We're glad we could help with your new vehicle purchase! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

December 07, 2020

Dealership Rating
Employee Rating

"If you are looking for somewhere to buy a car and are..."

- BriannaTalcott

If you are looking for somewhere to buy a car and are afraid of getting taken advantage of PLEASE look no further than Acton Colonial! They will truly take care of you 100% and you will leave feeling confident and secure in your purchase. I am BEYOND happy with my experience at Colonial in Acton! Every single person I talked to was SO welcoming and kind. I highly recommend going and setting up your car buying process with Adam. He is honest based on what you want, need, and can afford and will give you the best option possible (but let’s be real, this place already saves you way more than other places so it’s a deal coming here regardless). When looking into getting my car I was able to talk to John Woodland and Joe- both were very helpful and so grateful to have their help! Adam helped set up the test drive and get the paperwork going and both Mikes helped me with the process of buying of my first brand new car! Mike S helped with pricing and trade in of my used car and Mike G worked hard to get me an awesome interest rate. Overall, best car buying experience ever and I love my new Chevy Trax! Also loved how well it handled in the snow storm the day after I bought it!!! Thank you John, Adam, Mike S, Mike G, Joe, and anyone else who helped make me feel comfortable and helped me get my first brand new car!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: John Woodland, Michael Sparks, Michael Giguere, Adam Sheldon

Dec 07, 2020

BriannaTalcott responded

You guys are all amazing, truly! I am so pleasantly surprised at how promptly my emails and calls were answered/responded too when I was in the process of deciding what car I wanted. I plan to recommend anyone who will listen to me to you guys because you truly are the perfect example of what a dealership should be.

Dec 07, 2020

Colonial Chevrolet responded

Thank you for taking the time to share your thoughts on working with John, Adam, Mike S., and Mike G. along with Joe and the rest of our team. We're glad to hear we delivered such a great experience! Congratulations on your new vehicle! John Woodland General Manager jwoodland@colonialchevrolet.com

1
...
1 - 10 of 221 results

Dealership Inventory (150 Vehicles)

new 2018 Chevrolet Malibu car, priced at $19,995

2018 Chevrolet Malibu

$19,995

new 2020 Chevrolet Trax car, priced at $20,004

2020 Chevrolet Trax

$20,004

used 2018 Cadillac ATS car, priced at $23,995

2018 Cadillac ATS

$23,995

used 2017 Chevrolet Traverse car, priced at $23,788

2017 Chevrolet Traverse

$23,788

used 2017 GMC Sierra 1500 car, priced at $45,999

2017 GMC Sierra 1500

$45,999

new 2020 Chevrolet Trax car, priced at $20,760

2020 Chevrolet Trax

$20,760