Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Back

East Coast Volkswagen

Myrtle Beach, SC

4.2
93 Reviews

8756C Hwy 17 Bypass South

Myrtle Beach, SC

29588

Directions

93 Reviews of East Coast Volkswagen

Sort by
June 12, 2021

"Bad experience and still has yet to be resolved by..."

- jbiron0492

Bad experience and still has yet to be resolved by management. If the issue is resolved I will be more than happy to remove this negative review.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
GM
Jun 12, 2021 -

East Coast Volkswagen responded

Thank you for your feedback Joe. We strive to be upfront with all of our customers. When you purchased the 189,000 mile Honda Odyssey van from us the check engine light was already on and we had the conversation about the check engine light. At the time of purchase we discussed our policy of we do not fix as is vehicles, that you were more than welcome to have a the vehicle checked out or pick out a different vehicle. You took the Odyssey to your mechanic and had it checked out, and came back to the dealership and purchased the Odyssey. The next day you emailed us about the check engine light that was on at the time of purchase and threatened to smear us online if we did not fix it. We offered for you to switch out the Odyssey for a different vehicle, and we still stand behind that offer of exchanging your vehicle for you. Please contact us directly if you would like to exchange your vehicle.

June 02, 2021

"We are so pleased with our experience at East Coast VW!..."

- APGodbolt

We are so pleased with our experience at East Coast VW! Each person we worked with was very helpful and knowledgeable. This was the easiest car buying experience we've ever had. Everyone was polite, friendly, and never pushy. We will be back to work with East Coast VW when we make future vehicle purchases and we will also recommend them to others!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Steffan (sales), Pete (sales), Tommy (finance)
May 03, 2021

"I am very disappointed with ECVW warranty. Recently the..."

- WaccamawChief

I am very disappointed with ECVW warranty. Recently the overhead console in my 2020 Tiguan just fell out of its mount. I took it to East Coast VW to have it repaired. Mr. David, in the Service Department, told me that the screw mounts were broken and therefore would not be covered under warranty. I, a retired mechanic, removed the part and found that all four of the mount holes were broken. I also saw that the screws were over tightened during installation of the part. This was evidenced by the center of the plastic mount holes being thinned and depressed. This is/was the result of the screws being over torqued. when the part was replaced, so I figured that my car would not be an isolated incident. I was correct. I knew I had never pulled or jarred the part. I plainly but respectfully relayed that fact to the service tech. Anyway, I have purchased two new cars there as well as several used cars, I had my services and repairs done there including tires. I even told several friends and family members abut them because I felt that they were honest and treated me fairly. During my years of being a loyal customer, I have never tried to short change or cheat them out of a single dime and I am not a pauper. I don't worry much about money. I later found out via the internet that my problem is/was not isolated. As a matter of fact, several of the broken parts are onsite on the net for the same reasons. The parts department of ECVW will start stocking that part, assumably because of the same situation happening to other owners. Anyway, I can understand their stance but to make such a decision without investigation a conversation, or even a question sets badly with me. I feel as if I ma just considered a liar and a cheat. They had no reason to assume that I would break the part and try to rook them into paying for it. Maybe it's their system bt they seem to be more concerned about the small cost of repairing the vehicle as the warranty says they will, than returning some of the loyalty I had showed to them. I probably will nit be a ECVW customer any longer. Not because of service but because of what I view as disloyalty.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Warranty Manager
April 28, 2021

"I was greeted by Ed Turner immediately upon arrival. He..."

- Evaharris94

I was greeted by Ed Turner immediately upon arrival. He was very knowledgeable about what was on the lot and pricing. Ed Turner made me feel at ease when test driving the vehicle and was very patient with all of my questions. Ed even drove me to my home to pick up the second vehicle I was trading as I was alone and did not have someone to drive the second car. I cannot thank Ed enough for making the transactions seamless.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Ed Turner
April 28, 2021

"Cannot recommend Ed Turner and East Coast Volkswagen..."

- bigt47769

Cannot recommend Ed Turner and East Coast Volkswagen enough, they went above and beyond to get me my 21 jetta , the overall experience there was amazing and to anyone looking for a new or used car this is the place to go!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Ed Turner
April 03, 2021

"Agreed via txt and email about a vehicle price and the..."

- Jani123

Agreed via txt and email about a vehicle price and the discounts. After driving 3.5 hour (active duty military station out of state), the discounts changed drastically! If you are Active duty military, Do NOT go there!!!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Steffan
March 05, 2021

"Cannot recommend Terry and East Coast Volkswagen enough!..."

- SDKelley

Cannot recommend Terry and East Coast Volkswagen enough! Terry was easy to talk to and made the whole process a joy. Thank you all for everything!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Terry Heyne
February 21, 2021

"Team,I’m not even sure how to start this critique.  I..."

- Deusaf143

Team, I’m not even sure how to start this critique.  I moved my family across the US from Washington State to Myrtle Beach last month with a mission to settle down and continue my job. The day after we moved here, I got laid-off from my West Coast Oil Barge job due to a declining market of oil due to the Covid Pandemic. Coupled with the lay-off, my car had a major engine malfunction that requires a complete overhaul costing several thousand dollars.  My primary job is a Chef, and with a saturated tourism market already established in the local area, Chef jobs (let alone cook jobs) are hard to come by.  So as a primary income, I turned to Gig Work. Although this line of work is lucrative, being down a vehicle, makes the income seem out of reach.  So after coordinating bills and streamlining whatever money we made, we were still coming up short. We NEEDED two vehicles to make this work.  I scoured many car lots online and read, literally, hundreds of reviews of all of the major automobile dealerships in the greater Myrtle Beach area. I narrowed my final selection to East Coast Volkswagen.  At my wits end and already assuming we wouldn’t get another vehicle, the team at that store proved me incredibly wrong.  As soon as we drove up, your Vietnam War Veteran and Hero, Terry Heyne, greeted us and made us feel at ease.  We laid out our whole situation to him and stated, “well, all we can do is try! But, this place has a habit of making miracles happen!”  After filling out some paperwork and swapping war stories (my wife and I are both retired Air Force), we sat and waited.  During that time, Robert Wilkens came over and asked us various financial questions and to xxxxx our situation.  According to Terry, Robert was “doing his magic!”  After a few hours (at closing time to be precise), Robert came out and said, “not only did I get you approved, but I got you approved for a 2021 Jetta if you want!” My heart literally skipped a beat!  Terry and Robert are both masters of their craft and really showed this old Vet that there is still honest and hard working individuals that still put the needs of the customer first! We presented that team a hard situation and they did indeed perform a miracle for us! Thank you, from the bottom of our hearts, for helping us during this precarious time! Much love and many thanks, Dale and Tia Wilson

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Terry Heyne, Robert Wilkens
August 29, 2020

"Very unhappy with the whole process. The salesman, Marc..."

- Gened

Very unhappy with the whole process. The salesman, Marc Helo, stated that the price was negotiable. When trying to negotiate, we were told the initial price was the best they could do. We had a vehicle to trade in. They offered next to nothing for the trade. We requested to speak to a manager, so we then spoke to Mark Scully. He refused any negotiation. We spent about 5 hours trying to make a reasonable deal. We ended up spending more than we really could afford because we had an urgent need for a vehicle. I would never recommend anyone go to this dealership. They were very unprofessional and they straight out lied to us. We need to bring the vehicle back to be detailed. Hopefully they are better to deal with. Gene D

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Marc Helo, Mark Scully
Aug 31, 2020 -

East Coast Volkswagen responded

Hello, it sounds like we did not live up our own expectations on providing excellent customer service and I would like to correct that if possible. Please reach out to me when you can at kcahill@eastcoastcars.com. Regards, Kirt Cahill General Manager

August 11, 2020

"Purchased Used Car"

- John&Donald

We purchased a used 2016 Toyota Siena. Our sales associate was Elissa Florian. She is amazing and the entire reason we wound up buying from East Coast. We had feelers out in a dozen car dealerships to be on the lookout for a later model Honda or Toyota minivan. Elissa called about one that we drove and turned down. She did not give up. We felt like we were her only customer she was so good, so attentive. This is actually WHY she is one of their best... very busy! She called us on her days off as though she wasn't off... From beginning to end she was wonderful. Manager Robert was excellent to, some issues ALL resolved professionally and the car was delivered as promised in great condition. The finance manager was a super nice guy, too. Great experience from beginning to end!!! THANK YOU!!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Elissa Florian and sales manager Robert!
1
...
1 - 10 of 93 results