Gabriel Melin
Gabriel Melin at Lithia Hyundai of Anchorage

Gabriel Melin

Finance Manager

Lithia Hyundai of Anchorage

5400 Old Seward Hwy
Anchorage, AK 99518

Contact Me
4.7
71 Reviews
4.7

71 Reviews

Write a Review

71 Reviews of Gabriel Melin

October 11, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Gabe was so helpful! It’s obvious he’s focused on customer satisfaction! Thank you Gabe! More

by FARALANMINGO
Sales Price Transparency
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Sammy and Herman

Oct 13, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

It's great to hear from you! We appreciate your excellent review and hope to work with you again soon.

September 25, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

The car buying experience was fine, but they lacked communication (couldn't get set up for a test drive after trying to for a week in advance), attention to detail (let me leave without paying my down More

by COREYSALEMME8
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Gabriel Melin

Sep 29, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

I'm glad to know that your car buying process was fine, but it's disappointing to see that our communication and attention to detail let us down. We also take claims of dishonest practices very seriously and would like to better understand what happened during the financing process. If you would be willing to have a conversation offline about this, please don't hesitate to contact me and we can address these concerns together. Best, Chris Schmidt - General Manager - 907-762-5100 - cschmidt@lithia.com

September 21, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Herman, price an Gabriel did an amazing job at helping me through this whole process of getting me new vehicle. Gabe did a great job at helping me maintaining where my budget was for monthly payments. 10/10 More

by SETHSEGURA2001
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Gabriel Melin

Sep 21, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

It’s awesome to hear that Herman and Gabriel helped you out! Thanks for choosing Lithia Hyundai of Anchorage, and enjoy your new car! Safe travels ahead!

September 20, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Friendly, welcoming and helpful. Were able to help us out and answer any questions we had. More

by K Hall
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Gabriel Melin

Sep 22, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

Thank you for your positive recommendation! Please let us know if there’s anything else that we can do for you in the future.

September 05, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Communications suck. Like pulling teeth. Can't speak to management. I came in person and asked to speak to a manager and was told I have to come back on Friday. xxxxxxxx More

by TONY SANCHEZ
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Gabriel Melin

Sep 10, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

Hello Tony, It's disappointing to hear about the communication concerns you've described. I understand your frustration with the difficulty reaching management and the experience you had when attempting to speak with someone in person. I would welcome the opportunity to discuss your concerns directly and better understand what occurred. Please contact me at 907-762-5100 or cschmidt@lithia.com at your convenience. Thank you, Chris Schmidt General Manager 907-762-5100 cschmidt@lithia.com

September 02, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Horrible communication. Dropped the ball a few times. Waited three days for an update. Went to the dealership wanting to speak to a person in charge. I was told I would have More

by TONY SANCHEZ
Recommend Dealer
No
Sep 04, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

Tony, thank you for sharing your concerns with the communication and delays you experienced. We’re glad a manager was ultimately able to step in and provide immediate assistance. Chris Schmidt - General Manager - 907-762-5100 - cschmidt@lithia.com

August 30, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Smooth and enjoyable I will return to them if I decide to purchase another vehicle More

by dakota6153
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Gabriel Melin

Sep 01, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

Your positive review means a lot to us! We are committed to providing the best customer experience possible and it's great to hear that we were able to do just that.

August 30, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Smooth and enjoyable I will return to them if I decide to purchase another vehicle More

by dakota6153
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Gabriel Melin

Aug 31, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

Thank you for taking the time to share this feedback with our team here at Lithia Hyundai of Anchorage! It's great to know that you had a smooth and enjoyable visit. See you next time!

August 23, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I was not looking to buy a Hyundai, but ended up buying Tucson Hybrid and love this car. More

by TAMMIERIT
Sales Price Transparency
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mitchell Trudell , Salesman- Samz

Aug 24, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

Thank you for your five-star review of Lithia Hyundai of Anchorage! We're excited to hear you gave the Tucson Hybrid a chance and ended up loving it, even though it wasn't originally what you were shopping for. Congratulations on your new Tucson Hybrid, and we look forward to welcoming you back in the future!

August 09, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

2000 trade in selling for 14000. Can't get in for 60000 mile check up that was due before purchase. Salesman said all maintenance was up to date. Full service work up on vehicles. More

by GIANT_BUCKET
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Gabriel Melin

Aug 11, 2026

Lithia Hyundai of Anchorage responded

Thank you for your feedback. We understand your concerns regarding the trade-in evaluation, the maintenance status of the vehicle, and the availability of service appointments. Clear communication about a vehicle's condition and recommended maintenance is important, and we appreciate you bringing these matters to our attention. We would welcome the opportunity to review the details of your purchase, including the maintenance records and service recommendations. Please reach out to our team directly so we can discuss your experience further and work toward addressing your concerns. Chris Schmidt - General Manager - 907-762-5100 - cschmidt@lithia.com

1
...

Dealership Inventory (254 Vehicles)

used 2024 Kia Forte car, priced at $22,932
2024 Kia Forte
used
Currant Red exterior
Automatic
Front-wheel Drive
used 2024 Jeep Compass car, priced at $23,500
2024 Jeep Compass
used
Silver Zynith Metallic Clearcoat exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2021 Hyundai Palisade car, priced at $32,500
2021 Hyundai Palisade
used
Hyper White exterior
Automatic
All-wheel Drive
used 2023 Jeep Renegade car, priced at $28,900
2023 Jeep Renegade
used
Alpine White Clearcoat exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2025 Hyundai Kona car, priced at $29,992
2025 Hyundai Kona
used
Cyber Gray Metallic exterior
Automatic
All-wheel Drive
used 2023 BMW X3 car, priced at $38,900
2023 BMW X3
used
Skyscraper Gray Metallic exterior
Automatic
All-wheel Drive