Dealer Reviews

Find the best dealership for you.

Service Reviews

Find good folks to fix your car.

Cars for Sale

Find the right car for you.

Car Recalls

Make sure your car is safe to drive.

Search
Back

Flood Ford of East Greenwich - Service Center

4.1

44 Lifetime Service Reviews

2545 South County Trail, East Greenwich, Rhode Island 02818

44 Reviews of Flood Ford of East Greenwich - Service Center

Sort by Write a review
September 05, 2019

"Getting my car repaired when I could be in danger!"

- Ford Fusion

I was on my way home from the market and my Ford Fusion 2017 with 13,000 miles on it, purchased from Flood Ford, just shut down and the accessory mode flashed on the screen and it wouldn't start. After many tries I finally started the Fusion. This same problem has continued several times since. I called the service dept at Flood Service Dept. and was given an appointment on October 16,a month and half from the date of car failing. I called Tasca and on Monday, Sept 10 Tasca will look at my car. I am very unhappy with the service from Flood and will never recommend this dealership to anyone. Word of advise, hirer some help in your service department.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Sep 05, 2019 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Good morning, Thank you for taking the time to share your comments. We regret to hear about your dissatisfaction. Of course I am not trying to make any excuses, but we have been exceptionally busy and have rescheduled the majority of our reservations to lighten our workload, which is why we are scheduling so far out. Obviously there are certain situations, such as this one, that require a customer to come in sooner than our actual next available appointment. Please feel free to contact me at the information provide below, and I would be happy to set something up for you to bring the Fusion in sooner. I can also arrange for a loaner vehicle if need be. Denielle Meade Customer Relations Manager Flood Ford of East Greenwich (401) 558-2127 - Office (401) 368-0595 - Cell/Text dlefebvre@floodauto.com

July 18, 2019

"Above and beyond "

- Joanie

The service at Flood ford is spectacular! Attentive and professional Marissa Flood goes out of her way satisfy every customer. I have had some issues with the focus and they always take care with a smile

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jul 18, 2019 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Thank you so much Joanie for the positive review! We are happy Marissa and John took great care of you!

July 11, 2019

"Doesn"t Get Any BETTER"

- reg184

I Have Been Dealing With Joe C Jr. For The Last 6 Years Both For Lease,Sale And Service Issues. He Is Just The Best. Very Professional,Courteous And Most Important To Me Very Knowledgeable Of The Ford Products. He Is the Reason I Keep Coming Back To Flood Ford. Richard E Gallo

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jul 11, 2019 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Thank you for your continued business here at Flood Ford Richard! We are happy Joe is a great help! Congratulations on the new car!

July 06, 2019

"Brandyn and Amanda "

- Neb1959

My salesperson Brandyn and customer service rep Amanda were EXTREMELY helpful and professional. Not satisfied with Ford as a company overall. Ford does not stand behind the quality of their vehicles.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Other Employees : Brandyn Garrahy
Jul 08, 2019 -

Flood Ford of East Greenwich responded

We are happy Brandyn and Amanda could help you out! Congratulations on the new vehicle!

July 03, 2019

"Service on a used car"

- JPM67

I had just purchased a used vehicle from Flood Ford and had a few minor issues. Brandyn took great care of me. Set me up with a loaner and kept me informed all along the repair process. He even came in on his day off when I was picking up the car. I got the car back and everything was fixed as promised and under warranty.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Other Employees : Brandyn Garrahy
Jul 05, 2019 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Thank you for the positive feedback! We are happy Brandyn took great care of you! Congratulations on the new vehicle!

November 25, 2018

"Inconvenient, nussance, over all horrible"

- Carl G

To whom it may concern, Let me start off saying I am a long time Ford customer and because of recent and previous events I am truly beginning to regret it. Due to a business misfortune I had to get rid of my brand new outfitted 2016 Platinum Dully and was using that as my trade. At that point it was my intention to purchase a Raptor instead but quickly learned that was not going to happen. I priced it out with the sales manager and it came out to the same price as the vehicle I wound up with. However they would not sell it to me for that and said because it was a high demand vehicle they wanted 25K over sticker price. Well there was no way I was going to pay that. I wound up with a 2016 F150 Platinum and now after 30K miles it has been stalling at stops, lights and in reverse, and of course displaying no codes. My vehicle has been at Ford now for the third time and for about a month. When I originally called to make a service appointment at Flood Ford , I asked for a loaner I was hung up on. After the second time I was told They don't give loaners to out of state purchases but would see if they could help me out. They never responded... After the 3rd time calling I was told I could get a loaner... if I used my own plate and insurance, I was given a Ford fusion. Not the platinum status vehicle I was paying for but figured what the xxxx if they fix it great. After a week I was told it was the air filter and I would be on the hook for that because it was where and tare item. After complaining a little the fee was waived. After picking up my vehicle within 50 miles the vehicle displayed the same stalling issue I brought it their for. I quickly brought the vehicle back and this time I was given a Ford Explorer. A little better still not a 65K platinum truck. This time I was told it was the throttle body and it should be all set. When I got home and went to back into my driveway it once again stalled. Again the vehicle went back. This time I was given a F150 xlt, not bad but still paying for a 65K truck and not driving one and its been about a month now and they still have no explanation or desire to resolve the issue, as the warranty is soon up. So what now.... I should pay for a vehicle that is still under warranty that could potentially get me killed if I pull out into traffic and it stalls. I really don't feel safe in it. Not to mention the fact that now the truck has more problems than it did when it went in. Now my rear window doesn't go down. And the automatic windshield wipers are not working correctly, speeding up and slowing down at the wrong times. I wonder if it has anything to do with the fact that when I got my truck the first time, Jean told me the mechanic had an accident in reverse and scratched the drivers side view mirror. So it was replaced. I wonder if that had anything to with the marijuana smell in the truck when I picked it up and the passenger side window not going down In my opinion this vehicle is clearly a lemon and feel they should be doing what ever they can to rectify this issue by buying out the truck, taking it back, or something give me another at the same debt, as I have been paying on this one now for two years and have placed over 5k in accessories on it. Or sell me the xxxx vehicle I went there for for in the first place for the price it supposed to be. Something should happen hear and the only thing I get is we cant get a code so we don't know what to fix. Oh so that means there is no problem??? I don't care if it codes or not the xxxx thing stalls.... fix it... give me another, or something. After this experience I will never purchase another Ford again, this has been the worst experience ever. To be honest, I really cant afford it, but thought it would be worth it to have a brand new truck so I would not have to deal with issues. Clearly the wrong move. Ford has steadily declined in its quality and seems they really don't care. They are a business after all, and the only thing that matters is that they sell vehicles and after that its on you. At this point I am convinced they program bugs into the system so you have to bring it in just before the warranty is up in hopes you will trade it back for a new one. Highly debatable and hopefully not likely, but completely feasible I cant continue to drive there loaner around because if I use it like my own, it will be scratched or damaged by my dog in some way and I will wind up paying for two trucks. So I now find myself picking up the vehicle.... not fixed, and after they put mile upon mile on it (300mi) with no answers or fixes, or fuel. I had top off the fuel in there vehicle. Why don't they do that for me? Now I'm left driving a vehicle that could potentially, get myself and/or others killed... or not. I guess I am supposed to continue paying for this vehicle as if nothings wrong, in the hopes that nothing ever happens. I informed Jean what I would do and waited to hear from someone. No one has made an attempt to rectify or acknowledge my issues. So I have taken the next step in resolving this by filing a complaint with BBB. Social media is next Sincerely, Carl T. Gilbert Disabled Marine Vet Retired NBPD Police officer/DFD3Fire Fighter A complaint with the BBB has been filed.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Jean Abbatematteo
Nov 26, 2018 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Good morning Carl, I hope you had a nice Thanksgiving! Thank you for taking the time to share your comments. We certainly regret to hear you are displeased with both your F-150 and Flood Ford. Unfortunately, if we are unable to duplicate the concern we cannot perform any repairs under Ford's warranty. I completely understand that is not what you want to hear, but when performing a warranty repair we need to follow the processes implemented by Ford Motor Company. If you wish to further discuss this, please feel free to contact me at the information provided below. Denielle Meade Customer Relations Manager Flood Ford of East Greenwich (401) 558-2127 - Office (401) 368-0595 - Cell/Text dlefebvre@floodauto.com

November 19, 2018

"Disappointment."

- rob3396

I purchased my F150 here and was satisfied with the experience. But, its disappointing to come back and have it serviced. I wait a 1 1/2 weeks for an oil change appt.. When I brought it in (a few minutes early) Amanda stated it would be an 1 hour 45 mins. Her tone with me at the counter was crass. I was given the impression that I shouldn't be there. 1 1/2 hour later it was done. I will not be returning for service or for a new vehicle purchase.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Nov 19, 2018 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Hi Roberto, Thank you for taking the time to share your feedback. As always, it is appreciated. Our advisors are supposed to provide each customer with proper expectations at the time of write up, like Amanda did this morning. The F-150 was completed sooner than promised, and she offered to waive the charges due to the fairly extended wait time. To be honest, I am not sure why you are upset. If you wish to further discuss this matter, please feel free to contact me at the information provided below. Denielle Meade Customer Relations Manager Flood Ford of East Greenwich (401) 558-2127 - Office (401) 368-0595 - Cell/Text dlefebvre@floodauto.com

Nov 19, 2018 -

rob3396 responded

Your not sure why I am upset?! Given me an hour 45mins. for an oil change/tire rotation with an appointment. Maybe your overbooking your appointments. I waited almost 2 weeks for the appointment and then be told I have to wait an hour 45mins. The way she came across with that information was not pleasing nor apologetic. Comping the oil change doesn't replace bad personal service and inconvenience.

August 21, 2018

"Professional / Compassionate"

- FusionOwner

John treated my repair as if it was a repair for his own car, and Brian worked incredibly hard to ensure a fast turn around time with exceptional work! What a great team effort! Could not be happier.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Other Employees : Brian Antonio
June 19, 2018

"5k Mile service"

- Jessie Lariviere

I was impressed when I purchased this car for the superior service I received from the dealership. And again I'm impressed when my car went in for its 5k mile service. The service was completed in a few hours and they went through the entire car. My car was also received a customary wash and detail, I side and out. Jay Arruda is by far the best sales manager I've dealt with. He is courteous and extremely knowledgeable whenever I have questions relating to my car. I recommend him and Ford Flood to anyone I know who is in search of a new vehicle. Thanks again for your great service!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jason Arruda
Jun 27, 2018 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Jessie, we are happy we could make your experience a positive one! If there is anything else we can do to assist you, please let us know! Take care!

June 02, 2018

"Great service because of great people!"

- Ted

Never had any issues. Customer service is top notch! I go further out of my way to go to this dealer specifically and will continue to do so.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Jason Arruda
Jun 27, 2018 -

Flood Ford of East Greenwich responded

Ted, it is great to read such wonderful comments about your recent experience with us! If there is anything else we can do to assist you, please let us know! Take care!

1
...
1 - 10 of 44 results