Kevin Bancroft
Kevin Bancroft at Empire Ford Inc.

Kevin Bancroft | Page 6

New Car Manager

Empire Ford Inc.

292 William S. Canning Blvd
Fall River, MA 02717

Contact Me
4.6
140 Reviews

Dealership Experience

43 yrs, 9 mos

Industry Experience

43 yrs, 9 mos

Specialties & Trainings

ford certified

4.6

140 Reviews

Write a Review

140 Reviews of Kevin Bancroft

March 04, 2023

Dealership Rating
Employee Rating

What an awesome experience shopping for a new vehicle , a large inventory like no other . The staff made me feel like family. Would highly recommend if your in need of a new vehicle . More

by brianknight1968
Sales Price Transparency
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Roberto Perez , John Silva

Mar 07, 2023

Empire Ford Inc. responded

Dear brianknight1968, Thank you for the awesome review and for taking the time to share your experience. We're so glad you were treated like family and we thank you for the recommendation! Safe Travels!

January 26, 2023

Dealership Rating
Employee Rating

I had a great experience buying a 2023 Ford Maverick from Empire New Bedford. Because of the unique requirements for ordering a Maverick (orders were open only for a few days) most of the initial transaction More

by rick-lebel2
Sales Price Transparency
Purchase Time
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Kevin Pereira, Roberto Perez

Jan 30, 2023

Empire Ford Inc. responded

Dear Rick-Lebel2, Congratulations on the purchase of your new 2023 Maverick!!! Thank you for sharing your experience and for mentioning Kevin P., Kevin B and Roberto by name. We are so pleased to hear that your experience went smoothly.

January 06, 2023

Dealership Rating
Employee Rating

Came to buy out my lease. Was grateful that the dealer honored the price in the lease contract considering stories heard about other’s experiences in the current car market. F More

by mtfordfan
Sales Price Transparency
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Kevin Pereira, Roberto Perez

Jan 06, 2023

Empire Ford Inc. responded

Dear mtfordfan, We appreciate you sharing your experience about turning in your lease and purchasing a new vehicle. This current market is like no other market we've seen before. We're happy to hear you were pleased with your experience here at Empire. Please let us know what we can do differently to raise our rating from a 4-star to a 5-star, which is what we strive for. Thank you.

December 09, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

This dealership is amazing. They go above and beyond for their customers. John Silva #1 More

by EMJOLI80
Sales Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Bryce Sewall, Roberto Perez , David Pacheco, John Silva

Dec 12, 2022

Empire Ford Inc. responded

Dear EMJOL180, Thank you so much for the 5-star review and the comments that you found Empire Ford to be AMAZING! Thank you also for mentioning your salesperson, John Silva, by name. We appreciate your business!

December 06, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

The customer service is terrible as well as the service department. I bought used 2022 truck, it came with a quarter tank of gas and was not professionally cleaned as promised. They installed a plow improp More

by jduphilycook
Sales Price Transparency
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Juan Bautista-Rodriguez

Dec 07, 2022

Empire Ford Inc. responded

Hello Jessica, my name is Bryce Sewall I am the general sales manager and I apologize for your experience! Ultimately, we aim to have all of our customer leave with a positive experience with ALL of our staff regardless of position. To first address the detail and gas, preowned vehicles do not come with full tanks at delivery and there is a set dollar amount assessed depending on your vehicle (which is pretty common on preowned vehicles). As far as the detail we can certainly have it recleaned for you using the company that we sublet all the work to, and for the inconvenience of having to come back for a poor clean from the detail company I would fill your gas tank for just the reason of multiples trips. As far as the plow, unfortunately the 'leg' that keeps the plow at same height when removing or adding plow back to the truck was bent, which is what we ordered and replaced after becoming aware of the situation. When your husband arrived we spent a few minutes taking care of the sticker reimbursement and once that was completed your salesman was just waiting for the technician to finish what he was working on so he could get the plow on the truck and complete the task at hand. I apologize that this escalated to this point, and I apologize for all the inconvenience, your business if something we thrive to earn before during and after any sale or service. Please reach out to me or the General manager Tyler Torres so I can address/ help out and get the truck recleaned and refueled for you! Bryce Sewall General Sales manager (508) 996-5611ext:6144

October 28, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

It is frustrating with the lack of up front on the cost when dealing with financing as they try to sell warranties and do not show the actual cost. Financing Al’s pretended as though they did not know tha More

by gkfaucher
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Robert McMahon

Nov 03, 2022

Empire Ford Inc. responded

Dear gkfaucher, Thank you for your positive comments regarding your salesperson, Rob. We would like to clarify any questions you have regarding financing or warranties and would be happy to meet with you. Please let us know that best day(s) and time(s) so we can reach out to you and let us know how you would like us to contact you. Thank you.

October 27, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Rob McMahon and Kevin Bancroft were very helpful throughout the process and answered all my questions. More

by Barry
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Robert McMahon

Oct 31, 2022

Empire Ford Inc. responded

Dear Barry, We're so happy to hear that you found your experience at Empire a good one and that Rob and Kevin "were very helpful!" We appreciate your business!

October 05, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Kevin Bancroft was great! He help us make decisions base on the info he provided us!!! Very Thorough More

by damdesign
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Roberto Perez, Marc Gauthier , David Pacheco

Oct 18, 2022

Empire Ford Inc. responded

Dear Damdesign, Congratulations on your new vehicle purchase and thank you for your positive comments. We're so happy to hear that "Kevin Bancroft was great!" And that he was very thorough and helped you to make your decision. Thank you for choosing Empire Ford!

September 23, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Kevin Ferreira was awesome. He went above and beyond to help me find the perfect truck. Everyone there was extremely friendly and professional. More

by scottohare
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Kevin Pereira, Roberto Perez

Sep 26, 2022

Empire Ford Inc. responded

Dear Scottohare, Thank you for your 5-star review and for sharing your experience with your salesperson, Kevin Pereira. We're so happy to hear that he "went above and beyond" to help yo find the perfect truck. Safe travels!

September 17, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Kept me informed throughout the whole process. Custom ordered my vehicle and even though it took 5 months to arrive the sales person and managers made sure to keep me informed the whole time. More

by Mvbhs4
Customer Service
Friendliness
Price
Recommend Dealer
Yes
Sep 26, 2022

Empire Ford Inc. responded

Dear Mvbhs4, Congratulations on the purchase of your new vehicle and thank you for your patience while waiting for your custom order. We appreciate your feedback regarding our managers keeping you informed throughout the entire process!

...
6
...

Dealership Inventory (374 Vehicles)

used 2024 Chrysler Pacifica Hybrid car, priced at $29,600
2024 Chrysler Pacifica Hybrid
used
Blue Pearl exterior
Automatic
Front-wheel Drive
used 2025 Ford Bronco Sport car, priced at $26,400
2025 Ford Bronco Sport
used
Gray exterior
Automatic
Four-wheel Drive
new 2026 Ford F-150 car, priced at $79,730
2026 Ford F-150
new
Avalanche exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2023 Kia Telluride car, priced at $31,500
2023 Kia Telluride
used
Glacial White Pearl exterior
Automatic
All-wheel Drive
used 2023 Chrysler Pacifica Hybrid car, priced at $25,800
2023 Chrysler Pacifica Hybrid
used
Bright White exterior
Automatic
Front-wheel Drive
used 2025 Ford Expedition car, priced at $56,695
2025 Ford Expedition
used
Oxford White exterior
Automatic
Four-wheel Drive