About Us
Copyright 2019 DR Media Holdings, LLC
Search
Back
Write a review

Lehigh Valley Honda

4.5

1,714 Lifetime Reviews

675 State Avenue, Emmaus, Pennsylvania 18049 Directions
Sales: (844) 400-1607

Is this your dealership?

...and take advantage of all we have to offer with our Certified Dealership Program.

1,714 Reviews of Lehigh Valley Honda

Sort by Write a review
January 07, 2019

"Can’t be trusted and rude service"

- Jasond123

I just want to make a comment on your service department. I had an issue with a battery that was still under warranty through Honda. I wanted to get it replaced and also replace the terminal leads as the positive would not tighten well. To start I pulled into the quick service. I was told to go to the service side. When walking into the service I was told I should go to the quick service. I said I went there first and was directed there. He took my name and I explained the battery was under warranty. He said there would be a charge for a diagnostic test for the battery/alternator. I said okay and understood and also asked to replace the bad terminals. Before bringing the car I checked the alternator and battery to see if charging with a meter. Long story short I was told I needed a new alternator for over 1k. I said just replace the battery as it was under warranty and also the leads. This still ran me over 200 somehow. I then measured the battery daily running and off to confirm it was charging and the battery was holding a charge. I also scheduled an appointment a week later with a local garage. I explained what I did to the other garage and we decided if there is no issues after a week I would cancel my appointment. That’s what ended up happening. No issues. There was another issue that happened during inspection that I was told must be repaired to pass inspection. This cost was over 6k and I took it to a different garage and they passed it.. At this point I don’t think I will buy another Honda and plan on sharing my stories online and to the bbb.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Service
Jan 09, 2019 -

Lehigh Valley Honda responded

Hello Jason – We are very sorry to hear of your dissatisfaction. We are more than happy to take corrective action if necessary. We would also like to correct the record with respect to what happened. Your recent visit was the result of a battery issue. We ran a test and confirmed that your battery needed to be replaced. To make up for the earlier miscommunication about where to go, we covered the cost of the battery and you paid for the battery cable. At that time, we informed you that there is a pretty good chance that your alternator was failing so we provided you with pricing information. We never told you that an alternator was “needed” at that moment. Moreover, the $6000 that you are referring to was the total that appeared on the bottom of your multi-point inspection report. This report includes the cost estimate we gave you to replace the alternator as well as the cost estimate of all the items you have declined from previous visits to our shop. We do this so our customers have a full accounting and history so they can make informed decisions about the maintenance of their vehicle. At no time did we attempt to sell you something you don’t need or mislead you. Clearly, there was a lack of understanding/miscommunication that led to this point. Your Service Advisor, Sam Azar, would be more than happy to meet with you or discuss the matter over the telephone. Again, we sincerely apologize if you felt mislead but that was not our intention. Please feel free to contact me if I can be of further assistance. Sincerely – Andrew Wright, Vice President, 610-967-6500

December 24, 2018

"me too"

- X customer

Can't agree more with X Customer. Took my Accord there for service and ended up paying more than $1000 for inspection, emissions testing, oil and filter change, and of course the $100 cabin filter. Found out I needed brake pads and rotor work to pass inspection, so I agreed. Drove the car home and the brakes were making a scraping noise. Went back the next day and told then I had a problem and they looked at me like I had three eyes but said they would look at the brakes anyway. Turned out the rotors were not machined correctly. Their response was "the guy who worked on them yesterday didn't know how to properly run the turning down machine". You're kidding right, you had someone work ON MY BRAKES that didn't know what he was doing. That was my last visit there. Support your local small business mechanic, you'll get the same work done at a fraction (0.10 %) of the price.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Sam Azar
Dec 28, 2018 -

Lehigh Valley Honda responded

Hello - we are sorry to read the contents of this review. We respectfully disagree with your assertions. There is no way we would let a technician that is not properly trained work on a customers car, particularly machining brakes. Moreover the assertion that we discriminate or take advantage of women is also false. We've been in business for over 30 years with thousands of satisfied, repeat customers, many of them women. The assertion that our prices are 90% higher than a local mechanic is also dramatically embellished. We constantly shop the market to ensure that our prices are competitive and they are. If your vehicle required that much work, it's probably because it hasn't been properly maintained. With all that said, if you are having a problem, we would be more than happy to assist you with correcting your concern. All you need to do is give us a call and let us know when we can be of assistance. We can be reached at 610-967-6500. Please ask for Russ or Sam in the service department. Thank you.

December 03, 2018

"Capable friendly efficient personnel"

- SZQ

Prompt attention to your car needs; friendly workers; free coffee 😊 fast Express repair garage! Friendly personnel where new cars are displayed. No pressure. Very satisfied with my Honda Accord. Running smoothly since 2006!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
The fellow at the end computer checking customers needs in the Express section of the Service Center and Tony ?? At customer service in the area where the new cars are displayed.
November 03, 2018

"Outstanding Service and well coordination"

- Atul

Again i was impressed with the service which was well coordinated and on time. My appointment was at 8.45 AM forEmission & inspection, oil-filter change and rotation. I do not have any complain to report or bring on someone attention. I have minor comment and need to address by the service manager and which is understandable that service is very busy. But that is the reason people make an appointment and should provide to customer on time in and on time out. I was out close to 11.30 AM which need to address as overall. Again i am not complaining but customer time is important also so the service personal and might help to book the appointment accordingly instead overbooked everyday. Understand like to earn business and make money but pay little attention on this to earn more business and satisfy customer while providing outstanding service on efficient time. My service manager was Sam Azar and he attended me as customer very good and he did everything at his level to get me out quick. Thanks...Atul

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Sam Azar
September 07, 2018

"New car sales"

- Whotetail

Very nice experience dealing with Larry Bowman and Lehigh Valley Honda. Great selection, clean showroom and polite helpful staff. From the start Larry was a polite, respectful and most importantly, listening salesman. After dealing with nearly a dozen different dealers, we returned to Larry at Lehigh Valley Honda and bought our new car. Highly recommend this dealer and Mr. Bowman.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Iad Antonios
August 12, 2018

"Great"

- Jessyan84

Staff was very friendly and made me feel at home. Went on with an issue and my issue was resolved. Ask for George as he is awesome!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
George
August 05, 2018

"Thorough and answered all my questions"

- SAndy cheeks

Team members knew what they were doing. Helped me decide on the vehicle I chose . Reviewed everything with me before I left the dealer. Gave me contact information if I needed any other assistance

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Dusan Thomas
August 05, 2018

"Vinart Honda"

- Gammy

Super sales people to work with!!!clean environment. Friendly staff. Made me feel at ease during the test drive and progress of buying the car Vic.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Margaret Jazz Bisazza
5.0
Employee Rating is a new feature allowing consumers to rate their experience with individual dealership employees.
Other Employees : Larry Biwman
August 03, 2018

"Great service and excellent people. "

- Your regular Customer

I was being served by Matt Ferrante (Service Consultant) who gave me a great service with his excellent knowledge for his role. I want to tell you how great you are Matt for giving me such an excellent customer service. I really appreciate for your support throughout the service. I want to Thank You Lehigh Valley Honda for having such an excellent people as part of your team.

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Employees Worked With
Matt Ferrante (Service Consultant)
August 03, 2018

"Smoke and mirrors sales approach,"

- TRod13

Was sold a used car that was told was in great shape. Salesperson Mike Holmwood opened the doors for us to test drive. Inspected engine, trunk, interior., etc. purchased it the next day for $7200. Upon returning home noticed that both door locks on drivers side were not working. Reported it within 15 hrs of ownership and was first offered $1000 repair , then offered to split bill. What a sham and unethical business!!! Management would not do the right thing, plus they were arrogant. Lehigh Valley Certified Used Car and Truck Center Lehigh Street Allentown PA. Buyer beware!!!!!

Read More
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No
Employees Worked With
Michael Holmwood
Aug 04, 2018 -

Lehigh Valley Honda responded

Hello and thank you for your review. We are sorry to hear of your dissatisfaction. We respectfully disagree with your assertion that we are "unethical". The vehicle you purchased was advertised and sold to you in "as-is" condition, and it was priced accordingly. When offered warranty coverage, you declined to purchase it. We do offer a variety of certified pre-owned vehicles that come with warranty coverage, but they are priced higher than the vehicle you purchased. We would be more than happy to assist with the repair of the vehicle if you would like our help. Please contact Anthony Proscia at 610-967-6500. Thank you and we look forward to hearing from you. Sincerely - Andrew Wright, Vice President

1
...
1 - 10 of 1,714 results