Nate Sutton
Nate Sutton at Sutton Ford

Nate Sutton

Dealer Principal

Sutton Ford

21315 Central Avenue
Matteson, IL 60443

4.3
103 Reviews
4.3

103 Reviews

Write a Review

103 Reviews of Nate Sutton

January 09, 2023

Dealership Rating
Employee Rating

Sutton Ford is always dependable. The Staff is very professional and always helpful. I received Great Customer Service. More

by Mamie
Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: LaToyta McDonald, Mike Semik, Melissa melissa , Jason was very helpful.

Jan 11, 2023

Sutton Ford responded

Hello Mamie, we're happy to hear you had such a positive experience with our team! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

January 06, 2023

Dealership Rating
Employee Rating

Anita Sutton Did an excellent job of making my husband and I feel comfortable during the entire process of selecting a Ford Explorer to purchase. Anita Sutton was very much up to date with her ability to More

by keenanloans
Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: matt monix

Jan 08, 2023

Sutton Ford responded

Hi, thank you for your kind review; we are happy to pass along your comments to the team here at Sutton Ford Inc.! Please let us know if there is anything else we can do for you; we are more than happy to help! Take care!

December 14, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

I have had a mutual consumer/business rewarding relationship with Sutton Ford for many years and have always been satisfied with the personal and honesty of car care I get. More

by Linda and Mark Scheel
Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes
Dec 16, 2022

Sutton Ford responded

Hi Linda, we set high expectations for ourselves so it’s gratifying to hear you had a great experience with us. Please let us know if you have any additional questions about services you received and thank you again for choosing Sutton Ford Inc.!

December 04, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Sales manager yelled at me because I was calling his service part manager too much told me to apologize, I said I’m not gonna apologize to nobody. I just bought a car from you for almost 23,000 and you More

by mspilarsmith
Price Transparency
Trade-in Experience
Purchase Time
Finance Experience
Recommend Dealer
No
Dec 05, 2022

Sutton Ford responded

As we explained the vehicle does not come with a spare from the factory. Many newer vehicles today do not come with them. When you brought it to our attention we immediately ordered you an inflator kit and it was here the next day. You decided you didn't want that so we went out and found all the equipment spare tire, jack, lug wrench to an older model that came with all the equipment and made sure it would still work on the newer van. We mentioned it would take about a week and we would inform you when it came in. You continued to call multiple time each day and were spoken to on almost every occasion. The 3rd day you called 5 times before 10am. We then mentioned to you in a call that morning that as soon as the parts come in we'd contact you. You then continued to call again several times the same day. I asked you to please stop calling continuously and we'd contact you when the parts came in. The parts came in a few days later and you picked them up. Thank you for your purchase

Dec 05, 2022

mspilarsmith responded

You guys say whatever you want to say the one writing must be the sales manager he called me and yelled at me to apologize cuz I called too much!!! no matter what you say there was no reason I'm the customer no reason for him to keep yelling at me cause I called .... Ford will know about sales manager conduct in regards to a value customer that just purchased a 23,000 car. Again worst experience ever had with Ford "Sutton" Matteson Illinois

Dec 06, 2022

mspilarsmith responded

You guys say whatever you want to say the one writing must be the sales manager he called me and yelled at me to apologize cuz I called too much!!! no matter what you say there was no reason I'm the customer no reason for him to keep yelling at me cause I called .... Ford will know about sales manager conduct in regards to a value customer that just purchased a 23,000 car. Again worst experience ever had with Ford

November 05, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Everyone was friendly and cordial. Cudoes to Jillian. She kept me informed after I had to return for additional work that was related to my brake issues. Management came through with s More

by 4839hjc
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Nov 11, 2022

Sutton Ford responded

Hi, thank you for taking the time to leave us your response to our Staff's outstanding customer service! Thanks again for your business! Take care!

October 24, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

I like going for service here even though it’s pretty far from me. Making an appointment makes all the difference and the staff is nice. More

by joyanewaffair
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Oct 31, 2022

Sutton Ford responded

Hi, thank you for taking the time to leave us your response to our Staff's outstanding customer service! Our team is dedicated to providing top-quality service, and we're so happy to hear that your experience reflected this. We hope to be of service to you again! Take care!

September 27, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

They are always treat,like family or best friend. They 're my people , my clique!.When I need something done,they will do it.Even thought when I was tight on money 🤑,they willing to bring the price d More

by Jeffrey Younger
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
Sep 30, 2022

Sutton Ford responded

Hello Jeffrey, we're happy to hear you had such a positive experience with our team! If you have any further questions, please give us a call. We're always happy to help!

August 19, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Van in for engine work. Some nine grand or so for replacement. Picked up van and would not start and when they did get it started, had a check engine light on. Service write More

by fleet
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Eric Eric

Aug 19, 2022

fleet responded

Would love to have further business out there, but need reassurances that this type of thing wont happen again.

June 16, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

Sutton Ford is one the top dealerships in the Southland that I have done business with. Thanks More

by james.w.ford
Customer Service
Quality of Work
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes

June 04, 2022

Dealership Rating
Employee Rating

The sales team are friendly and knowledgeable. Easy to work with. I will be referring Sutton Ford to all my friends and family. Good professional dealership. Thanks for making my purchase the More

by Denise
Customer Service
Friendliness
Pricing
Overall Experience
Recommend Dealer
Yes
1
...

Dealership Inventory (130 Vehicles)

new 2022 Ford F-250 car, priced at $56,409
2022 Ford F-250
new
Oxford White exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2020 Ford Fusion car, priced at $18,500
2020 Ford Fusion
used
Iconic Silver Metallic exterior
Automatic
All-wheel Drive
used 2020 Dodge Charger car, priced at $20,700
2020 Dodge Charger
used
White Knuckle Clearcoat exterior
Automatic
Rear-wheel Drive
used 2020 Jeep Cherokee car, priced at $17,950
2020 Jeep Cherokee
used
Bright White Clearcoat exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2020 Ford Explorer car, priced at $32,400
2020 Ford Explorer
used
Iconic Silver Metallic exterior
Automatic
Four-wheel Drive
used 2020 Toyota Corolla car, priced at $15,900
2020 Toyota Corolla
used
Black Sand Pearl exterior
CVT
Front-wheel Drive