Nicole Nelson
Nicole Nelson at South Bay Hyundai

Nicole Nelson

Service Advisor

South Bay Hyundai

20433 Hawthorne Blvd
Torrance, CA 90503

Contact Me
4.4
102 Reviews
4.4

102 Reviews

Write a Review

102 Reviews of Nicole Nelson

October 23, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Overall, very good service. Just a little annoyed that they didn’t wash my car at the end More

by cokebarba
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Kei Yukimura, Willian Morales

October 23, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

My most current concern is with the service department. My experience with sales department was frustrating and bordering on rude. I asked for someone to help me remove my prior Ioniq 6 from the myHyun More

by diane.berg
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Jeremy Davis, Willian Morales

Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Hi Diane, thank you for taking the time to share such detailed feedback. We're sorry to hear about the frustration you've experienced with the vehicle account setup, lease return records, and the ongoing concerns with your steering wheel controls. We understand how important clear communication and confidence in your vehicle's features are, especially when it comes to driver attention. We appreciate your recognition of Mr. Morales and your service advisor for their assistance, and thank you for sharing your perspective with us.

October 22, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I am not certain who to address this to but charging clients a 3% surcharge for credit card use to pay for service charges is a poorly conceived money grab. It is insulting to your clients many of whom More

by l.edrich
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No
Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Hi Les, thank you for sharing your thoughts on the credit card surcharge. We understand that additional fees can be frustrating, especially when paying for vehicle maintenance, and we appreciate you explaining your concerns so candidly. Your feedback regarding service payment costs and customer loyalty is valued. Thank you for taking the time to reach out.

October 22, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Great customer service. Clear and prompt clarification of services required and the cost of the service. More

by amicu9
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes
Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Thanks for the great feedback! We're happy to hear our team made the service process easy by clearly explaining the recommended work and pricing. We appreciate you choosing us for your vehicle's needs and hope to see you again soon!

October 17, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I dropped off my car and it was ready in two days. Jack was very nice and helpful, I didn’t have to spend a lot of time at the facility and everyone I interacted with was kind. More

by kayladanders
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Jack Kim

Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Thank you for sharing your experience! We're glad your vehicle was ready within two days and that Jack and the team made your visit easy and pleasant. We appreciate your kind words about our staff and hope to see you again for your future service needs!

October 16, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

SBH has the worst customer service I have ever experienced. I will NEVER buy Hyundai again. I will not recommend this dealership or this brand. More

by LISAMARDESICH
Service Price Transparency
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No
Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Hi Lisa, we're sorry to hear that your service experience left you with such a negative impression. We understand how much customer service matters and appreciate you taking the time to share your feedback. Thank you for bringing your concerns to our attention and we are sorry we have lost your trust.

October 15, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Nicole Nelson took great care of me during my service visit. She was friendly, explained everything clearly, and kept me updated the whole time. The service was quick and my car came back running great. More

by benjaebc11
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes
Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Thank you for the fantastic feedback! We're delighted to hear Nicole kept you informed, explained everything clearly, and helped make your service visit smooth and stress-free. It's great to know your vehicle is running well. We look forward to welcoming you back!

October 15, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I first met with Nicole, and she was on her cell and not helpful and gave me the wrong answer when I explained to her that the part was under warranty. If the questions below reflect my first interaction w More

by Al Quattrocchi
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Jack Kim

Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Hi Al, thank you for sharing your feedback. We're glad Jack was able to review your warranty concern and help guide you through the process. We appreciate your recognition of his professionalism and positive attitude, and thank you for giving our team the opportunity to assist with your vehicle's service needs.

October 15, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Quick efficient service, friendly folks, everything ran so very smoothly it was very helpful, glad to go More

by emmet0
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes
Oct 23, 2026

South Bay Hyundai responded

Thanks for the great review! We're happy to hear everything went smoothly and that our team provided quick, efficient, and friendly service. We appreciate you choosing us and look forward to assisting you again next time!

October 14, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Really service is not good My car has some noise at rear door.. I dropped my car and After 2 days they said I have to go other dealership. Even they didn't call me when I call they said almost done More

by steve12jeon
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Jeremy Davis

Oct 14, 2026

South Bay Hyundai responded

We’re sorry for the frustration and inconvenience you experienced while trying to address the noise coming from your rear door. We understand how disappointing it must have been to leave your vehicle with us for two days, be told the work was nearly complete, and then learn only after arriving that you needed to visit another dealership. We also regret that you did not receive a timely update about the change in plans. Clear communication is especially important when a repair cannot be completed at our location. We apologize for the wasted time and the inconvenience this caused, and we appreciate you bringing your experience to our attention.

1
...

Dealership Inventory (402 Vehicles)

used 2025 Toyota Camry car, priced at $24,020
2025 Toyota Camry
used
Midnight Black Metallic exterior
CVT
Front-wheel Drive
new 2026 Hyundai Elantra car, priced at $26,586
2026 Hyundai Elantra
new
Gray exterior
CVT
Front-wheel Drive
used 2026 Hyundai Palisade car, priced at $34,120
2026 Hyundai Palisade
used
Sapphire exterior
Automatic
Front-wheel Drive
new 2026 Hyundai Venue car, priced at $24,425
2026 Hyundai Venue
new
Denim exterior
CVT
Front-wheel Drive
new 2027 Hyundai Palisade car, priced at $60,643
2027 Hyundai Palisade
new
Abyss Black Pearl exterior
Automatic
All-wheel Drive
new 2027 Hyundai Palisade car, priced at $60,950
2027 Hyundai Palisade
new
Emerald Pearl exterior
Automatic
All-wheel Drive