Sam Heidel
Sam Heidel at Toyota of Rockwall

Sam Heidel | Page 3

Assistant Service Manager

Toyota of Rockwall

1250 E Interstate 30
Rockwall, TX 75032

Contact Me
4.8
605 Reviews

I've been working in the automotive industry my whole life and professionally since 2007. My hobbies are hunting/fishing/cars and spending time with my family. Toyota of Rockwall is the place to be!

Dealership Experience

6 yrs, 2 mos

Industry Experience

19 yrs, 2 mos

Specialties & Trainings

ASE Master certified technician

Toyota Certified Service Professional

4.8

605 Reviews

Write a Review

605 Reviews of Sam Heidel

August 28, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Very helpful & friendly from the minute I got there, and Sam walked me through the service process, and made me feel very comfortable. My 1st Toyota, and I'm glad I found good support so close to home. More

by lautizidj
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes
Aug 28, 2026

Toyota of Rockwall responded

Hearing that Sam guided you through the service process and made you feel at ease means a lot to us. As a first-time Toyota owner, we’re delighted you found friendly, local support for your Toyota Avalon so close to home.

August 27, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Me and my Wife pulled into the Sevice bay. Her car was ready for pick up, mine had a appointment. Got out of truck and waited for almost 10 min before my Wife said I'm going inside because no More

by jms62703
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Mick Schott, Kasey Boysaw

Aug 31, 2026

Toyota of Rockwall responded

Thank you for this feedback. We're very sorry to see that you didn't have the best experience at our dealership. While we're disappointed we didn't meet your expectations, we'd love to turn things around and make sure this doesn't keep happening.

August 26, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Quick, easy and reliable. Everyone was nice and informative and didn’t leave us with questions. More

by gisel.paco
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mick Schott, Kasey Boysaw

Aug 27, 2026

Toyota of Rockwall responded

Hearing that our service on your Toyota Corolla was swift and thorough is rewarding. We’re glad our team could keep you informed and leave no questions unanswered.

August 21, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Sam was helpful and knowledgeable. He did not pressure me on getting recommended maintenance. He made sure, too, that my vehicle got cleaned. More

by fevasco56
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes
Aug 21, 2026

Toyota of Rockwall responded

We’re glad Sam could share his expertise without pressuring you on maintenance. Our service team is pleased we could ensure your Toyota 4Runner was cleaned before pickup.

August 19, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I brought my car in with electrical problems. The driver’s door lock wasn’t working right and neither were the windshield wipers. $415 and almost an entire day later I left with the same problems More

by julie.gustafson84
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No

Other Employees Tagged: Mick Schott, Kasey Boysaw

Aug 23, 2026

Toyota of Rockwall responded

Thank you for providing this feedback, and we apologize for not providing you with an exceptional experience. We never like seeing that we didn't meet the standards customers have come to expect, but reviews like this help us improve. If you don't mind reaching out to us so that we can speak directly, we'd love to address your concerns in detail.

August 16, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

The service was great! ! Easy to set up using the app and the service department was quick and easy! They are great about keeping me informed with texts during the entire p More

by Rmfuentes286
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mick Schott, Kasey Boysaw , Brian in service

Aug 16, 2026

Toyota of Rockwall responded

Your mention of how simple it was to schedule service through our app underscores our focus on convenience. We’re pleased our team could complete the service on your Highlander swiftly and keep you updated with timely text notifications. Your positive feedback and five-star rating mean a lot to us.

August 13, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

They worked to repair the handle in my truck. Had an appointment and I had an appointment and they took the truck right in completed the job and let me know that it was finished so far it has bee More

by bmq1952
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mick Schott, Kasey Boysaw

Aug 13, 2026

Toyota of Rockwall responded

We’re glad the service visit for your Tacoma went smoothly, from check-in to completion. Hearing that everything has been great so far means a lot to our service department. Please let us know if there’s anything else we can do for you.

August 12, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

I recently brought my new vehicle back to Toyota of Rockwall for its first scheduled maintenance, and I was very pleased with the experience. The service team was friendly, professional, and made th More

by AGENTROCK
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mick Schott, Kasey Boysaw

Aug 12, 2026

Toyota of Rockwall responded

Your mention of a quick check-in and straightforward process reflects how our service team prioritizes clarity and efficiency. Knowing that your Tacoma’s first maintenance felt seamless and professional means a lot to our service department. We look forward to welcoming you back for your next visit.

August 10, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

The service team was very professional. I had a quick turnaround time and the service team was friendly. Thank you! More

by jchobbs
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
Yes

Other Employees Tagged: Mick Schott, Kasey Boysaw

Aug 10, 2026

Toyota of Rockwall responded

Knowing that your service experience felt professional and friendly means a lot to our service team. We’re pleased we could complete the service on your Corolla Cross Hybrid so quickly.

August 10, 2026

Dealership Rating
Employee Rating

Customer service was good, but I’m disappointed with the diagnosis and repair process. I paid a $200 diagnostic fee, which I was told would go toward the repair. I brought my truck in because it was leak More

by lukermarkgraf
Service Price Transparency
Workmanship
Service Time
Service Communication
Recommend Dealer
No
Aug 13, 2026

Toyota of Rockwall responded

We're sorry that you didn't have a completely satisfying visit. We'd love the opportunity to address any issues with our team here. Please reach out to us so we can speak directly, and we'll address your concerns in detail. Thank you for your time, and hopefully, we can get to the bottom of this.

Dealership Inventory (354 Vehicles)

new 2027 Toyota C-HR car, priced at $40,482
2027 Toyota C-HR
new
0089 exterior
Automatic
All-wheel Drive
new 2026 Toyota Tundra car, priced at $62,142
2026 Toyota Tundra
new
Celestial Silver Metallic exterior
Automatic
Rear-wheel Drive
new 2026 Toyota Tundra car, priced at $74,303
2026 Toyota Tundra
new
Magnetic Gray Metallic exterior
Automatic
Four-wheel Drive
new 2027 Toyota Corolla car, priced at $29,113
2027 Toyota Corolla
new
Ice exterior
CVT
Front-wheel Drive
new 2026 Toyota Tacoma car, priced at $45,169
2026 Toyota Tacoma
new
08x0 exterior
Automatic
Four-wheel Drive
new 2026 Toyota Camry car, priced at $39,015
2026 Toyota Camry
new
03u5 exterior
CVT
Front-wheel Drive